شناسهٔ خبر: 66751701 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم

هلال احمر عراق اعلام کرد که ۱۰ تیم امداد و جستجو را برای کمک به عملیات جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور ایران آماده کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، هلال احمر عراق اعلام کرد که در راستای کمک به ایران در عملیات جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیات همراه، ۱۰ تیم امداد متشکل از ۵۰ نفر را تجهیز کرده و آماده اعزام آنها از طریق هوایی به ایران است.

گزارش‌ها از حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حجت الاسلام سیدمحمد آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف(یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد حکایت دارد.

تاکنون ۲۰ تیم امدادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

سخنگوی دولت نیز در پیامی با اعلام برگزاری جلسه هیات دولت امروز، گفت: معاون اجرایی رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیات دولت نیز عازم تبریز شدند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

نظر شما