شناسهٔ خبر: 66751269 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

شهیده گیلانی نخستین بانوی شهیده رسانه کشور شد

«طاهره حدادنژاد» اولین بانوی شهیده رسانه کشور به‌عنوان شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور در سال ۱۴۰۳ انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، شهیده «طاهره حدادنژاد» نخستین بانوی شهیده رسانه کشور به‌عنوان شهید شاخص سال سازمان بسیج رسانه کشور معرفی شد و در حاشیه اختتامیه رویداد ملی جام رسانه امید، از تمثال مبارک این بانوی گیلانی رونمایی شد.

طاهره در چهارم فروردین ماه سال 1338 در شهرستان بندرانزلی به دنیا می‌آید و پس از گذراندن دوران دبیرستان در این شهرستان و اخذ دیپلم جهت گذراندن دوره کامپیوتر عازم تهران شد و بعد از گذراندن دوره آموزش توسط یکی از مربیان آموزشگاه وارد صداوسیما و در بخش سیستم این سازمان مشغول به کار شد.

بر اساس روایت‌ها این بانوی گیلانی زمانی که فرزین پسرش 6ساله بود، فرزند دومش را باردار می‌شود؛ در ماه هفتم بارداری، همراه همسرش در میدان محسنی تهران طی بمباران هوایی با اصابت خمپاره و در سن 29سالگی به شهادت نائل می‌آید و‌ همسرش نیز به‌همراهش در آن حادثه به شهادت می‌رسد.

مزار تنها بانوی شهیده بندرانزلی در مزار شهدای شهرستان قرار دارد و مزار همسر ایشان نیز در تهران است و اکنون میدان محسنی تهران را به‌خاطر شهادت این بانوی مهربان میدان مادر نامیده‌اند و مجسمه «نرگس عاشقان» (تندیس مادری که باردار است)، به‌یاد این بانوی گیلانی ساخته شد و در سال 1373 در آن مکان نصب شد.

همچنین در حاشیه اختتامیه رویداد ملی جام رسانه امید، سازمان بسیج رسانه سپاه قدس استان گیلان به‌عنوان رده برتر کشور در جام رسانه امید انتخاب شد و سرهنگ «‌مهدی پارسا» رییس این سازمان تجلیل شد.

رویداد ملی جام رسانه امید کشور که با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری در تهران برگزار می‌شود، از سه استان برتر بسیج رسانه تجلیل شد.

رویداد جام رسانه امید سال گذشته با مشارکت بیش از 90 نفر از فعالین رسانه‌ای در استان گیلان برگزار شد و نزدیک به یک‌هزار اثر به این رویداد تولید و منتشر شد.

نظر شما