شناسهٔ خبر: 66749781 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ورود نخستين گروه حجاج ايراني به مدينه منوره

صاحب‌خبر -
ورود نخستين گروه حجاج ايراني به مدينه منوره
خبرگزاری آریا - نخستین گروه از زائران ایرانی برای زیارت مرقد پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله و سلم" و قبور ائمه بقیع "علیهم السلام" وارد مدینه منوره شدند.

سعودی
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم به عربستان، پس از سالها انتظار زیارت بارگاه حبیب خدا پیامبر و برگزیده او حضرت محمد "صلی الله علیه و آله و سلم" و انجام فریضه حج، اولین هیئت های ایرانی از میهمانان الهی به مدینه منوره رسیدند و همه آنان در دیداری فراتر از کلمات، مشتاق زیارت مسجد النبی و نماز خواندن در این مکانند .
یکی از زوار ایرانی به خبر العالم گفت: "حضور در این مکان را نمی توان با کلمات وصف کرد ما با تمام وجود امور دنیا را به فراموشی سپرده ایم و خود را برای حضور در مکه مکرمه برای ادای حج آماده می کنیم".
یکی دیگر از زائران خاطرنشان کرد: "مدینه، شهر حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها است، شهری است که دعا در آن مستجاب می شود و هیچ احساسی بالاتر از زیارت مرقد رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم نیست".
خبرنگار العالم در وصف این حالات روحانی گزارش داد: "اوج معنویت، دلهای میهمانان خداوند رحمان را فرا گرفته و قلب ها درکنار حرم رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) آرامش می یابد، جایی که زائران در آن قرار دارند، یک مکان معنوی، همراه با آرامش و آسایش در کنار مرقد مطهر رسول خداست.
در گفتگویی دیگر با خبرنگار العالم، یکی از زائرین ایرانی گفت: "بیش از 10 سال است که منتظر این لحظه بودم و از خداوند متعال می خواهم که به همه عاشقان اهل بیت علیهم السلام عنایت فرماید تا به مدینه بیایند و مرقد مطهر آن برگزیده محبوب خدا را زیارت کنند".
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: "امسال قرار است بیش از هشتاد و هفت هزار نفر از ایرانیان برای ادای فریضه حج عازم مکه مکرمه شوند، "به امید اینکه طاعت آنان در سفر معنوی مورد قبول خداوند متعال واقع شود". "زائران بیشتر اوقات خود را در مدینه جهت دعا برای رفع نیازهای روحی خود می گذرانند و از این بارگاه روحانی در دل تبرک می جویند".

نظر شما