شناسهٔ خبر: 66749017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

نقش پررنگ دو ابزار تبلیغاتی در برندینگ محصولات

شاید برای شما نیز سوال باشد که برندینگ و تبلیغات چه تاثیری می‌تواند بر روی روند کسب و کار شما داشته باشد. باید بدانید که برندینگ در واقع یک استراتژی بازاریابی است.

صاحب‌خبر -

 

 

 در این استراتژی، هر کسب ‌و‌کار و برندی یک نماد مخصوص برای خود طراحی می‌کند که تنها متعلق به همان مجموعه است. این موضوع باعث تشخیص راحت‌تر آن از سایر برندها شده و وجه تمایزی برای خدمات و محصولات آن خواهد بود. با برندسازی و تبلیغات درست، مخاطبانتان به طور کلی از کسب کار شما و تمام خدمات شما آگاه شده و باعث جلب اعتماد آن‌ها خواهد شد. موضوع قابل بحث این است که تبلیغات و برندینگ چگونه انجام شود تا موثر باشد؟ این اصل در واقع همان چیزی است که شما برای پیشرفت در بازاریابی و تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبانتان به آن نیاز دارید. یکی از موثرترین راه‌های مدیریت برند، استفاده از برخی خدمات چاپ افست برای محصولات می‌باشد که حاوی تبلیغات هر برند است و اگر درست انتخاب شود باعث ماندگاری در ذهن تمامی مخاطبان شما می‌شود. این خدمات باید محصولات شما را منحصر به فرد نشان داده و در ذهن مخاطب ثبت کند. در ادامه دو ابزار مهم برای بازاریابی را معرفی میکنیم.

چاپ لیبل تبلیغاتی

لیبل درواقع برچسب‌های ظریفی است که بر روی کالا و محصولات چسبانده می‌‌شوند و حاوی اطلاعات خاصی هستند. این اطلاعات روی لیبل‌ها درباره مشخصات و اطلاعات مهم یک کالا، شرکت تولیدکننده‌ی آن، لوگو و نشان خاص می‌‌باشد. لیبل‌ها روی اجسام چسبانده می‌‌شوند و به راحتی در معرض دید افراد قرار می‌گیرند. قیمت لیبل در مقایسه با تگ و موارد مشابه مناسب‌تر است. از کاربردهای لیبل‌ می‌توان سرعت بخشیدن به امور مربوط به خرید‌ و‌ فروش و انتقال اطلاعات سریع را نام برد. امروزه چاپ لیبل و برچسب دارای کاربردهای بسیاری هستند که نمونه های رایج و متداول آن برچسب های استفاده شده در فروشگاه زنجیره‌ای برای درج بارکد، برچسب های محصولات آرایشی بهداشتی برای ارائه اطلاعات محصول و… است. لیبل (برچسب) دارای تنوع بسیاری است و انتخاب نوع برچسب با توجه به کاربرد آن متفاوت است.

کدوم لیبل تبلیغاتی رو بخریم؟

2

چاپ لیبل تبلیغاتی برای محصولات با جنس‌های مختلف انجام می‌شود. همانطور که گفتیم لیبل تبلیغاتی درواقع توضیح جامعی درباره‌ی برند محصول است که توجه مشتری را به خود جلب می کند. شما می‌توانید با توجه به نوع محصول یا حوزه فعالیت کسب و کار خود از انواع لیبل تبلیغاتی برای محصولات خود انتخاب کنید. باید بدانید که لیبل مناسب به محصولات شما اعتبار می بخشد. در ادامه برخی از پر استفاده‌ترین لبیل‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

لیبل کاغذی پشت چسب‌دار

چاپ لیبل پشت چسب دار یا همان برچسب کاغذی اغلب برای چسباندن بر روی تمام محصولات، بطری ها و بسته بندی ها استفاده می‌شود. این برچسب کاغذی به منظور معرفی برند و ارائه توضیحات کلی درباره محصول استفاده می‌شود و معمولا ارزان‌ترین نوع لیبل هستند. یک پوسته زرد رنگ در زیر این نوع لیبل وجود دارد که با کندن آن، لیبل آماده استفاده می‌شود. این لیبل در سایزها و اشکال گوناگون تولید می‌شود. لیبل کاغذی به عنوان یکی از پرکاربردترین لیبل‌های موجود می‌باشد چرا که ماندگاری بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب آن باعث شده است تا از این لیبل در صنایع مختلف استفاده شود. این لیبل قابلیت چسباندن بر روی انواع سطوح فلزی، شیشه‌ای، پلاستیکی و چوبی را دارد.

لیبل شیشه‌ای

یکی از لیبل هایی که کاربرد آن در دنیای امروز زیاد شده است، لیبل شیشه‌ای است. این لیبل به لیبل ترنسپرنت هم معروف است که معنای شفاف بودن می‌دهد. لیبل شیشه‌ای ضد آب بوده و از چسبندگی بالایی برخوردار است ولی اصلی‌ترین ویژگی این لیبل این است که از هر دو طرف قابل مشاهده است. در نتیجه این لیبل در کالاهایی بیشتر استفاده می‌شود که لازم است بک گراند آن قابل مشاهده باشد. کیفیت چاپ این لیبل ها به گونه ای است که اگر در مجاورت رطوبت یا آب قرار بگیرند، چسبندگی آن کم نشده و نوشته‌های روی برچسب کمرنگ نمی‌شوند. خصوصیات فیزیکی و ظاهری این نوع از برچسب ها به گونه ای است که می توان در صنایع مختلف و بر روی کالا و قطعات مختلف از آن استفاده کرد. این لیبل در اشکال و اندازه گوناگون طراحی و تولید می‌شود.

لیبل pvc

PVC ماده ای انعطاف پذیر، مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و ضربه است. برچسب یا لیبل PVC نیز از این قاعده جدا نیست و به خاطر مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و شرایط بد آب و هوایی دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به هر حال عنصر اصلی استفاده شده در لیبل های پی وی سی، در واقع همان پلاستیک است که از طریق روش‌های کشش و افزودن مواد مختلف مقاوم تر از حد معمول شده است. این لیبل ها در ابعاد و برش‌های متفاوت تهیه و تولید می‌‌شود تا مناسب با هرنوع استفاده‌ای باشد. این لیبل را میتوان به ۳ طریق چاپ کرد: چاپ دیجیتال، چاپ افست و چاپ سیلک که بسته به مقدار بودجه و نوع تیراژ و کاربرد لیبل می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

لیبل میوه

در دنیای رنگارنگ میوه‌ها و صیفی‌جات، برچسب‌های کوچکی خودنمایی می‌کنند که شاید به ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشند، اما نقش مهمی در جریان برندسازی و ارتباط با مشتری ایفا می‌کنند. این برچسب‌های ظریف که با نام «لیبل میوه» شناخته می‌شوند. چاپ لیبل میوه از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه می‌تواند بازار محصولات کشاورزی را متحول کند. لیبل میوه، برچسبی است که حاوی اطلاعات مختلفی مانند نوع میوه، کشور مبدا، تاریخ برداشت، نام برند و حتی گاهی ویژگی‌های خاصی مثل ارگانیک بودن محصول می باشد. این برچسب‌ها روی طیف گسترده‌ای از میوه‌ها مانند سیب، گلابی، هلو، موز، کیوی و حتی سبزیجاتی مانند خیار و گوجه‌فرنگی چسبانده می‌شوند.

لیبل ژله‌ای

لیبل ژله‌ای درواقع برچسب هایی هستند که یک نوع ماده مخصوص از جنس pvc است روی لیبل چاپ شده ریخته شده و یک لیبل معمولی را به یک لیبل سه بعدی تبدیل می‌کند. یکی از مزیت‌های لیبل های ژله‌ای نسبت به لیبل کاغذی این است که ضد آب هستند و مشکلی با برخورد آب به خود ندارند. کسانی که میخواهند لیبلی با ماندگاری بالا و باکیفیت داشته باشند، لیبل ژله ای بهترین گزینه برای آنهاست. این لیبل‌ها به لیبل‌های ژلاتینی، لیبل‌ سه ‌بعدی، لیبل رزینی و برجسته نیز معروفند. این لیبل ها ضدخش و کشسان هستند و قدرت چسبندگی بالایی دارند. وضوح و کیفیت چاپ در آت‌ها بالاست و شکننده نیستند و خاصیت ژله‌ای این لیبل از بین نمی‌رود. دوام زیادی در برابر نور خورشید دارند و در برابر محلول های پاک کننده مقاومند.

تراکت تبلیغاتی و تثبیت در ذهن مخاطب

3

وقتی قرار است در مورد موضوع خاص تبلیغات انجام دهیم و یا نظر و توجه افراد دیگر را نسبت به یک موضوع جلب نماییم احتیاج به ابزاری داریم که یکی از آن‌ها تراکت تبلیغاتی است. تراکت یک نوع ابزار تبلیغاتی است که برای جذب مشتریان و تبلیغ محصولات و خدمات به کار می‌رود. تراکت‌ها معمولاً در اندازه‌های کوچک چاپ می‌شوند و شامل اطلاعاتی درباره شرکت یا محصول، تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه، راه‌های تماس و آدرس فروشگاه هستند. تراکت ها دارای پیام های کوتاه و جذابی هستند که معمولا نمی‌توان اندازه ثابتی برای آن ها در نظر گرفت. تراکت ها را معمولا دست به دست میان افراد توزیع می‌کنند و به همین دلیل است که بیش تر در جاهایی دیده می‌شود که بسیار پر رفت و آمد هستند. یا جاهایی که مردم برای موضوع خاصی جمع شده اند.

مزایای استفاده از تراکت تبلیغاتی

چاپ تراکت مزایای بسیار زیادی برای تبلیغات و برندینگ دارد و این مزایا باعث شده است که امروزه استفاده از چاپ تراکت همچنان بین مخاطبین مرسوم باشد.

  • هدف قرار دادن مخاطبان اصلی و تثبیت در ذهن آن‌ها
  • قدرت اطلاع رسانی سریع و در عین حال آسان
  • ارائه‌ی اطلاعات دقیق اعم از آدرس، شماره تلفن و ...
  • ابزار تبلیغاتی کم هزینه و ارزان
  • تبلیغات ملموس و قابل مشاهده
  • بازاریابی سریع

نحوه توزیع تراکت در راستای فروش بهتر

همانطور که گفتیم استفاده از تراکت باعث معرفی کسب‌وکارها، افزایش فروش و برندینگ می‌شود. چگونگی توزیع و رساندن تراکت به دست مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تراکت‌های تبلیغاتی با چندین روش متفاوت به دست مخاطبان می‌رسد، که می‌توان به انواع روش‌های توزیع آن به شرح ذیل اشاره کرد:

  • پخش تراکت در خیابان‌ها: آنچه که اغلب افراد فکر می‌کنند این است که، پخش تراکت در سطح خیابان‌های شهر بی هدف بوده و بازخوردی ندارد. این در حالی است که پخش تراکت می‌تواند کاملا هدفمند باشد و به دست مخاطبان اصلی شما برسد. درنظر بگیرید که یک آرایشگاه بانوان می‌تواند با پخش تراکت در خیابان‌های محل، آن را به دست مخاطبان اصلی (بانوان آن محل) برساند.
  • قراردادن تراکت بر روی شیشه خودرو: برخی از کسب‌وکارها برای تبلیغات خود تمایل دارند که تراکت را بر روی شیشه خودرو افراد قرار دهند. (ما این روش را توصیه نمی‌کنیم)
  • پخش تراکت در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مهم: زمانی که در نمایشگاه یا رویدادی شرکت کرده‌اید، با پخش تراکت در میان شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان می‌توانید مخاطبان اصلی را جذب برند خود کنید.

نکات مهم در طراحی تراکت‌های تبلیغاتی

تراکت با طراحی منحصر به فرد

تبلیغات موثر و چشمگیر باید بتواند با طراحی خاص، افراد را جذب کند و افراد به خواندن آن ترغیب شوند. بنابراین استفاده از رنگ‌های روشن و چاپ با کیفیت در کنار جملات و متن‌های جذب کننده، تراکت تبلیغاتی شما را منحصر به فرد می‌کند.

ارائه‌ی محتوای مفید در تراکت

اگر برای چاپ تراکت فقط به جنبه ظاهری و طراحی آن فکر می‌کنید، بدانید که آن و تبلیغ جذابی نخواهید داشت. محتوا و اطلاعاتی که در آن می‌گنجانید، باید برای مخاطب مفید باشد. بنابراین بهتر است که جملات خود را با توجه به اینکه مخاطبان شما کدام دسته از افراد جامعه هستند و اینکه به دنبال چه هدفی هستید انتخاب کنید.

استفاده از تصاویر جذاب و با کیفیت در تراکت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های چاپ‌تراکت این است که برای فرد جذابیت بصری ایجاد کند. اینکه افراد با یک تصویر خلاق و با کیفیت روبرو شود، بسیار مهم است. به این ترتیب می‌تواند مخاطب را مجاب به خرید یا انتخاب خدمات شرکت شما کند.

اطلاعات درست متن تراکت

بسیار مهم است که محتوای تراکت شما بدون هیچگونه غلط و اشتباهی باشد. وجود کوچکترین خطایی مانند اشتباه در درج شماره تلفن و آدرس می‌تواند کل تبلیغات و هزینه‌ی شما را هدر خواهد داد. به همین خاطر بهتر است قبل از چاپ تراکت، محتوای آن را چندین بار بررسی کرده تا از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.

سفارش ابزار تبلیغاتی کاربردی صبح آگهی

انتخاب این ابزار تبلیغاتی بسته به برند شما، بازار هدف ، بودجه و حتی محیط کاری می‌تواند متغیر باشد. موارد ذکر شده از رایج ترین و محبوب ترین ابزار تبلیغاتی چاپی با قیمت مناسب محسوب می‌شوند و ماندگاری و کاربرد آن‌ها در طول زمان شما را در ذهن مخاطب ثبت می‌کند. اگر به دنبال روش تبلیغاتی هستید که در هر زمان و شرایطی کاربردی باشد، می توانید برای سفارش خود با مشاورین و کارشناسان فروش در صبح آگهی در تماس باشید. شما می‌توانید تصاویر، شعار تبلیغاتی و لوگوی خود را بر روی این ابزار و محصولات به صورت منحصر به فرد چاپ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه‌ی سفارش تبلیغات خلاقانه به سایت صبح آگهی مراجعه کرده و از انواع مدل‌های موجود دیدن کنید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما