شناسهٔ خبر: 66748750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد؛

حفظ رتبه دوم کشوری نرخ ولادت خراسان جنوبی در دو سال متوالی

بیرجند-مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ با نرخ ولادت ۱۸.۱ حائز رتبه دوم کشوری شده و این درشرایطی است که این نرخ در نرم کشوری ۱۲.۶ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی امیرآبادی زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ با نرخ ولادت ۱۸.۱ حائز رتبه دوم کشوری شده و این در شرایطی است که این نرخ در نرم کشوری ۱۲.۶ است.

مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: نرخ ازدواج نیز در سال گذشته در خراسان جنوبی با صعود دو پله ای از رتبه یازدهم به رتبه نهم با رقم ۶.۶ رسیده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲؛ ۱۵ هزار و ۲۷۶ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که با افزایش ۲.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل؛ از رشد برخوردار بوده است.

امیرآبادی زاده اظهار کرد: میانگین سن مادران در اولین ولادت فرزند در استان حدوداً ۲۵ و پدران ۲۹ سال بوده که نسبت به میزان میانگین کشوری رقم پایین‌تری را داراست.

وی ابراز داشت متوسط فاصله بین ازدواج تا تولد اولین فرزند در خراسان جنوبی ۳ سال و هشت ماه بوده که از میزان کشوری آنکه ۴ سال و ۲ ماه می‌باشد؛ کمتر است.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای امسال نیز ۲۹ مورد دو قلوزائی و یک مورد سه قلوزائی در استان به ثبت رسیده که بیشترین میزان آن نیز مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

گفتنی است ۳۰ اردیبهشت ماه همزمان با ابلاغ سیاست‌های خانواده و جوانی جمعیت توسط مقام معظم رهبری؛ به عنوان روز ملی جمعیت نامگذاری شده است

نظر شما