شناسهٔ خبر: 66748720 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

سانحه بالگرد رئیس جمهور / نیروهای امدادی همچنان در حال جستجو هستند

هلی کوپتری که رئیس‌جمهور را برای برای افتتاح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز به این شهر میبرد در منطقه جنگلی دیزمار دچار سانحه شد و همچنان گروههای امدادی در حال جستجو برای پیدا کردن این بالگرد و سرنشینان آن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز براساس گزارش منابع خبری آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور ایران عصر امروز یک شنبه-۳۰ اردیبهشت پس از افتتاح "سد قیز قلعه سی" برای افتتاح "ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز" به این شهر عازم شد و بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد و تا این لحظه اطلاع موثقی از محل سقوط به دست نیامده است.

گروه های جدید امدادی و برخی کوه نوردان به تیم امداد و نجات پیوسته اند. هوا تاریک شده و در منطقه بارش باران هم آغاز شده است .

اطلاعات نشان می‌دهد که محل جستجو در ارتفاعات است و امکان حضور با خودرو وجود ندارد و امدادگران ناچار به حرکت با پای پیاده هستند و لذا عملیات امداد و نجات را به مشکل روبرو کرده است.

در این راستا رهبر انقلاب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

وزیر بهداشت در تبریز مستقر شده مه بسیار زیاد در منطقه خبر داد و گفت :« در منطقه مس سونگون هستیم، همه نیروهای امدادی مشغول جست و جو هستند و منطقه بسیار مه آلود است و به همین دلیل امکان جست و جو خیلی سخت شده است. همه امکانات درمانی اتوبوس آمبولانس جراح و پزشکان در محل مستقر هستند تا اقدامات درمانی پس از پیدا شدن بالگرد را انجام دهیم.»

لازم به ذکر است همه ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فراجا برای امدادرسانی به بالگرد حامل رئیس‌جمهور به کارگرفته شده است.

همزمان با انجام عملیات جستجو برای یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور، زائران حرم حضرت معصومه (س) امام رضا(ع) برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان وی دعای توسل خواندند.

برچسب‌ها:

نظر شما