شناسهٔ خبر: 66748500 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

مرور برخی خبر‌های رسیده سینما و تئاتر

خبرگزاری ایسنا

برگزاری دو نشست تخصصی در حوره سینما، ضرورت اختصاص توسعه پردیس تئاتر ایران، پروانه نمایش «لاک پشت و حلزون» و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

نشست تخصصی «موزه، سینما، آموزش» در موزه سینمای ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با هفته جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی نشست تخصصی با عنوان «موزه، سینما، آموزش» برگزار خواهد شد.

در این نشست تخصصی افرادی همچون مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما، محمدرضا اصلانی پژوهشگر پیشکسوت سینما، منوچهر شاهسواری مدیر فرهنگی و تهیه کننده سینما، سید احمد محیط طباطبایی رئیس شورای بین المللی موزه‌ها، داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما، ارد عطارپور مستندساز شناخته شده حضور دارند.

این نشست روز سه شنبه اول خرداد ساهت ۱۶ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می‌شود.

اختصاص بودجه برای توسعه پردیس تئاتر تهران ضرورت دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از پردیس تئاتر تهران بر اختصاص بودجه به منظور توسعه و تکمیل اقدامات نیمه‌تمام این مرکز فرهنگی هنری تاکید کرد. 

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران ۲۷ اردیبهشت، با همراهی امین اشرفی رییس پردیس تئاتر تهران از امکانات و زیرساخت‌های این مرکز فرهنگی هنری بازدید کرد.

وی با اشاره به این که از افتتاح این مجموعه تا به امروز حدود ۹ سال می‌گذرد، تصریح کرد: حفظ و توسعه برخی زیرساخت‌ها و اقدامات عمرانی نیمه تمام، نیازمند حمایت مالی و تخصیص بودجه توسط اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهرداری منطقه۱۵ است. 

علوی با بیان این اینکه استفاده از هنر همیشه یکی از راه‌های موثر در انتقال مفاهیم فرهنگی بوده است افزود: پردیس تئاتر تهران فرصت مناسبی برای گروه‌های هنری و مردم، به ویژه شهروندان جنوب شهر تهران است تا از امکانات، برنامه‌ها و فعالیت‌های آن بهره‌مند شوند. 

در ادامه امین اشرفی با ارایه توضیحاتی تصریح کرد: برخی امکانات و فعالیت‌های عمرانی این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون به دلیل هزینه‌هایی که به مرور با افزایش روبرو بوده بلاتکلیف و نیمه تمام باقی مانده است. 

وی عمده‌ترین این اقدامات را تکمیل پروژه استیج سالن اصلی، «ماشینری»، تکمیل سردر اصلی پردیس تئاتر تهران، نوسازی و تجهیز صندلی‌های تئاتر، افزایش ظرفیت سالن سینما برای اکران بیشتر فیلم و همچنین نوسازی پارکینگ برشمرد و گفت: به پایان رساندن این اقدامات به طور یقین در جهت رفاه حال مردم و گروه‌های هنری خواهد بود. 

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تمجید از فعالیت‌هایی که در حوزه کودک و نوجوان در این مرکز هنری انجام شده است؛ کارشناسی و پیشنهادات مدیریت پردیس تئاتر تهران را دغدغه‌ای درست و به جا دانست و بر پیگیری اختصاص بودجه برای اتمام آنچه نیمه‌تمام عنوان شد وعده کرد. 

بنابر این گزارش، بازدید سید احمد علوی از پردیس تئاتر تهران پنجشنبه بعدازظهر ۲۷ اردیبهشت در حاشیه برگزاری همایش خادمان امام رضا (ع) با عنوان «جشن خواهر و برادری» به مناسبت ایام دهه کرامت در این مجموعه هنری انجام شد.

«لاک‌پشت و حلزون» پروانه نمایش گرفت

فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» به کارگردانی رضا حماسی پس از گذشت سه سال از ساخت، پروانه نمایش گرفت. 

«لاک‌پشت و حلزون» پیش‌تر منتخب بخش کودک و نوجوان مراسم سینمایی آسیاپسفیک، نامزد بهترین فیلم از بیستمین جشنواره فیلم داکای بنگلادش و نامزد بهترین فیلم داستانی از چهاردهمین جشنواره صوفیه منار بلغارستان بوده و در جشنواره پونه هندوستان، جشنواره متا امارات و دوازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان هندوستان (ICFF) نیز به نمایش گذاشته شده است. 

علی مصفا، لیلا زارع، سام نوری، مهران نائل و البرز کروبه (بازیگر کودک) گروه بازیگران اصلی این پروژه را تشکیل می‌دهند. 

در خلاصه داستان «لاک‌پشت و حلزون» آمده است: پدرام ۱۰ساله با مادرش افسانه زندگی می‌کند و مشکلات زیادی با او دارد. افسانه قصد ازدواج دارد، ولی با مخالفت پدرام روبه‌روست و دلیل مشکلات پدرام را همین مسئله می‌داند. پدرام با جوان عجیب و غریبی آشنا می‌شود و یک رابطه دوستی پنهانی بین آن‌ها شکل می‌گیرد…

عوامل این فیلم نیز عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، طراح صحنه: پیام اسکندری، طراح لباس: لیلا تاج دینی، طراح گریم: لیلا سانی، آهنگساز: امیرحسین رضایی، مجری طرح: حسین بشگرد و علی مردانه، سرپرست گروه کارگردانی و برنامه‌ریز: فواد چاومه، منشی صحنه: آنیتا فیروزبخت، رویا بابابیگی، مدیر تولید: جواد راهزانی، تدوین: پویا اشتهاردی، صدابردار: رشید دانشمند، صداگذاری: امیر حسین قاسمی، اصلاح رنگ: علیرضا مجیری، جلوه‌های ویژه: امین انتشاری، عکاس: علی بیات، هوتن کروبه، پخش بین الملل: علی غیاثوند، سرمایه‌گذاران: گروه سینمایی اپیک و مریم طالبی، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

آرش قاسمی، «آتش و گلستان» را صداگذاری می‌کند 

آرش قاسمی فیلم سینمایی «آتش و گلستان» به موسیقی محمد فرشته نژاد و تدوین مرسده احتشام صدا گذاری می‌کند.

«آتش و گلستان» فیلمی به کارگردانی علی رویین تن است که به زندگی شهید ابراهیم هادی می‌پردازد.

سیاه مشقی از علی رویین‌تن، به نور و نگاه: مجید یادگاری، با نیابت: احمد آقاجانلو، گوش و صدای: سید احسان مولایی، به آن و لحظه: پیام احمدی، مسعود شمس، مشاورت: محمدتاجیک.

با حضور هم‌رزمان، هم‌ورزان، هم‌نفسان، هم‌سنگران، همراهان، هم‌محل‌ها و هم‌خونان شهید جاویدالاثر پهلوان ابراهیم هادی.

روایت‌گران به نوبه الفبا: سعید الله بداشتی، محمد رضا انصاری، تیما تقی زاده، علی توانگری، حبیب سیف الهی، سارا فیض، علی کارگر.
نقش‌خوانان: میچکا خدابنده‌لو، منوچهر زرگر، مسعود شمس، امیر پاسبان و آزاده هادیان

هفت شهر عشق رو عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

«مادرکشی» به «مستند‌های ایران‌شناسی» رسید.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن مستندسازان سینمای ایران، در بیست‌وهفتمین نشست ماهانه‌ی «مستند‌های ایران‌شناسی» فیلم مستند «مادرکشی» ساخته کمیل سوهانی به نمایش درمی‌آید و سپس با حضور کارگردان و محمد درویش مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

کمیل سوهانی در مستند «مادرکشی»، به بحران آب در ایران می‌پردازد؛ در این فیلم، بحران بی‌آبی از دیدگاه کشاورزان، صنعت‌گران و سایر مشاغل مرتبط به تصویر کشیده شده و علت‌های ایجاد بی‌آبی و پیامد‌های آن هم بررسی شده است. 

در این نشست کمیل سوهانی کارگردان «مادرکشی» و مستندساز و محمد درویش کنش‌گر محیط‌زیست، پژوهشگر و کویرشناس ایرانی مباحثی را از زوایای مختلف درباره‌ی اثر طرح می‌کنند.

این برنامه به همت انجمن مستندسازان سینمای ایران و انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) و با همکاری سازمان نظام پزشکی کرج، روز دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۸ برگزار می‌شود و حضور در آن برای همه‌ی علاقه‌مندان و سینمادوستان، آزاد و رایگان است. 
علاقه‌مندان برای تماشای اثر می‌توانند به آدرس کرج، عظیمیه، ۴۵ متری کاج، نبش پامچال، سالن آمفی‌تئاتر سازمان نظام پزشکی کرج مراجعه کنند.

نظر شما