شناسهٔ خبر: 66747089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بشار اسد: آیت‌الله رئیسی در راه خدمت به مردم به شهادت رسید

رئیس جمهور سوریه ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه، اعلام کرد که اخلاص و مسئولیت پذیری ایشان سبب شد تا وی به درجه رفیع شهادت نائل شود.

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور سوریه ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه، اعلام کرد که اخلاص رئیس جمهوری ایران در کار و مسئولیت پذیری سبب شد تا وی به درجه رفیع شهادت نائل شود و در راه انجام وظیفه و خدمت به شهادت برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری سوریه، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه و هیات همراه وی را به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم جمهوری اسلامی، دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

بشار اسد در پیام خود بر همبستگی سوریه با جمهوری اسلامی ایران و خانواده رئیس جمهور فقید و همراهانش تاکید و اعلام کرد: مراتب حزن و همدردی خود را در این حادثه دردناک و فقدان بزرگ ناشی از آن ابراز می‌داریم.

وی تاکید کرد: اخلاص رئیس جمهوری ایران در کار و مسئولیت پذیری او سبب شد که به استان آذربایجان شرقی برای افتتاح پروژه حیاتی کشورش برود تا به درجه رفیع شهادت نائل شود و در راه انجام وظیفه و خدمت به شهادت برسد.

رئیس جمهوری سوریه اضافه کرد: به همراه رئیس جمهوری راحل در راستای تقویت روابط راهبردی سوریه و ایران و شکوفایی آن حرکت کردیم و سفر ایشان به دمشق، نقطه عطفی در این زمینه بود. ما با رئیس جمهور راحل کار کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که روابط راهبردی میان سوریه و ایران همیشه شکوفا می‌ماند. ما همیشه از سفر وی به سوریه به عنوان نقطه عطف مهم در این مسیر و همه دیدگاه‌ها و ایده‌هایی یاد خواهیم کرد که او برای تقویت روابط و هر آنچه برای ملت‌های ایران و سوریه مفید است، ارائه کرد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی، آیت الله آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس جمهور بودند که روز گذشته بر اثر سانحه هوایی به شهادت رسیدند.

هواپیمای حامل این شهدا عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت آنان از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد.

منبع: ایرنا

نظر شما