شناسهٔ خبر: 66747022 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

وعده‌های انتخاباتی ترامپ؛ از برکناری مقامات تا لغو محدودیت‌های حمل سلاح

خبرگزاری ایسنا

«دونالد ترامپ» طی این سخنرانی طولانی خطاب به هزاران نفر از شرکت‌کنندگان و اعضای «انجمن ملی سلاح» گفت: «از مالکان سلاح می‌خواهیم که رای بدهند. فکر کنم شما گروهی از افراد یاغی و سرکش باشید. سرکش باشید و این بار رای بدهید.»

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور طی سخنرانی در نشست سالانه «انجمن ملی سلاح» در دالاس تگزاس وعده داد که اگر رئیس‌جمهور شود، مقررات مربوط به حمل سلاح را که توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا وضع شده، لغو خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» طی این سخنرانی طولانی خطاب به هزاران نفر از شرکت‌کنندگان و اعضای «انجمن ملی سلاح» گفت: «از مالکان سلاح می‌خواهیم که رای بدهند. فکر کنم شما گروهی از افراد یاغی و سرکش باشید. سرکش باشید و این بار رای بدهید.»

«انجمن ملی سلاح» تاکنون سه بار از جمله در سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۲۰ و اکنون ۲۰۲۴ از دونالد ترامپ حمایت کرده است.

دونالد ترامپ در ادامه اظهاراتش تاکید کرد که اگر رئیس‌جمهور شود و به کاخ سفید راه پیدا کند، رئیس «اداره مشروبات الکلی، دخانیات، سلاح‌های گرم و مواد منفجره» را اخراج خواهد کرد. او هم‌چنین این اداره را که کارش وضع قوانین حمل سلاح در آمریکاست به اعمال محدودیت‌های سفت و سخت در برابر اخذ مجوز و حمل سلاح برای دارندگان آن متهم کرد.

وی افزود: «در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌ام، هرگونه حمله‌ای را که بایدن به متمم دوم قانون اساسی داشته، برخواهیم چید و این اقدامات خیلی تند و سریع انجام خواهند شد.»

در تابستان ۲۰۲۲ در پی حوادث متعددی که با سلاح گرم در سرتاسر ایالات متحده رخ می‌داد و جان شهروندان آمریکایی را تهدید می‌کرد، «جو بایدن» با برخورداری از حمایت هر دو حزب ایالات متحده توانست طرح کنترل سلاح را به امضا برساند. هم‌چنین این طرح شامل بررسی سوابق خریداران زیر ۲۱ سال و بودجه برای برنامه‌های سلامت روان و ایمنی مدارس شد.

البته اشاره ترامپ به «متمم دوم قانون اساسی» به این مسئله مربوط می‌شود که برخی از جمهوری‌خواهان و اعضای هم‌حزب ترامپ با این اقدام بایدن مخالفت کرده و آن را نقض «متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا» مبنی بر حق حمل سلاح دانسته‌اند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی جو بایدن در واکنش گفت: «امشب، دونالد ترامپ تایید کرد دقیقا همان کاری را که انجمن ملی سلاح به او می‌گوید انجام می‌دهد؛ حتی اگر آن کار به معنای مرگ بیشتر، تیراندازی‌ها و رنج بیشتر مردم باشد.»

دونالد ترامپ در ادامه این سخنرانی مثل همیشه به انتقاد از جو بایدن پرداخت و با اشاره به گاف‌هایی که تاکنون مرتکب شده و مسئله «زوال عقل» که در رسانه‌ها شدیدا برجسته شده است، گفت: «این شخص با ضریب هوشی پایین فقط باید یک کاری انجام دهد تا از نظر رسانه‌ها پیروز مناظره‌ها شناخته شود.»

او در ادامه عنوان کرد: «این شخص وحشتناک (بایدن) فقط در صورتی مناظره را تمام می‌کند که یک جا بی حرکت بایستد، اما در این حال هم آن‌ها (رسانه‌ها و حامیانش) خواهند گفت که چه اجرای فوق‌العاده‌ای! اجرای فوق‌العاده‌ای که هرگز مشابه آن را ندیده‌اید!»

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه و «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات که برای انتخابات ۲۰۲۴ این کشور رقابت می‌کنند، چند روز پیش موافقت کردند که دو مناظره را یکی در تاریخ ۲۷ ژوئن (۷ تیر) و دیگری را در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) برگزار کنند.

نظر شما