شناسهٔ خبر: 66746932 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

واکنش های بین المللی به وقوع حادثه برای بالگرد ابراهیم رئیسی

صاحب‌خبر -

ایرنا نوشت: یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در واکنش به گزارش ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به شبکه سی بی اس نیوز آمریکا گفت: « ما از نزدیک گزارش‌ها مربوط به فرود سخت بالگرد حامل رییس‌جمهوری و وزیر خارجه ایران را دنبال می‌کنیم، فعلا اظهار نظر بیشتری نداریم.»

اتحادیه اروپا: وضعیت سانحه بالگرد رییس‌جمهور ایران را رصد می‌کنیم

«شارل میشل» رییس شورای اروپا در واکنش به گزارش‌ها درباره سانحه برای بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران گفت که اتحادیه اروپا از نزدیک این وضعیت را رصد می‌کند.

 واکنش رئیس جمهور آذربایجان در خصوص حادثه برای بالگرد رییسی

علی‌اف: امروز پس از دیدار دوستانه با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، خبر فرود اضطراری بالگرد حامل هیئت عالی ایرانی موجب نگرانی شدید شد.

دعای ما از خداوند متعال با رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی است. 

جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری همسایه، دوست و برادر آماده ارائه انواع حمایت ها است.

کاخ سفید: بایدن در جریان سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران قرار گرفت

کاخ سفید اعلام کرد که رییس‌جمهور آمریکا در جریان گزارش‌ها درباره سانحه بروز یافته برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران قرار گرفته است.

واکنش مقام‌های مصر به حادثه هوایی برای رئیسی
نماینده مجلس مصر ، اصحاب رسانه ، سفیر سوریه در قاهره و شخصیت‌های مردمی طی تماس تلفنی جویای حال رئیس‌جمهور و وزیر خارجه و دیگر همراهان آن‌ها شدند و برای سلامتی‌شان دعا کردند.

به نقل از ایسنا مقامات مصری تاکید کردند که با ملت ایران برای سلامتی رئیس جمهور و هیات همراه دعا می‌کنند.

واکنش وزارت خارجه عربستان سعودی

وزارت خارجه عربستان سعودی:با نگرانی شدید اخبار منتشر شده در رسانه ها درباره بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را دنبال می کنیم.

تایید می کنیم عربستان سعودی در این شرایط سخت در کنار جمهوری اسلامی ایران است.

دولت ما بر آمادگی خود برای ارائه هرگونه کمک مورد نیاز نهادهای کمک‌رسان ایرانی تایید می کند.

وزارت خارجه عربستان سعودی:

با نگرانی شدید اخبار منتشر شده در رسانه ها درباره بالگرد حامل رئیس جمهور ایران را دنبال می کنیم.

تایید می کنیم عربستان سعودی در این شرایط سخت در کنار جمهوری اسلامی ایران است.

دولت ما بر آمادگی خود برای ارائه هرگونه کمک مورد نیاز نهادهای کمک‌رسان ایرانی تایید می کند.

واکنش طالبان به حادثه هوایی برای رئیسی
 وزارت خارجه حکومت سرپرستی افغانستان در شبکه ایکس نوشت: گزارش‌هایی پیرامون سرنوشت هلیکوپتر «جلالت مآب ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، آقای حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه »و تعدادی همراهانشان را با بیم و امید دنبال می‌نماید و اظهار امیدواری می‌نماییم که گروه‌های نجات بتوانند ‏موفقانه آقای رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان‌شان را نجات دهند.

بر اساس گزارش ایراف در ادامه این پیام آمده است: «امارت اسلامی افغانستان در این وضعیت دشوار در کنار حکومت و ملت برادر و همسایه ایران قرار دارد و امیدواریم اتفاقی ناخوشایندی صورت نگرفته باشد».

دستیار پوتین: روسیه با تمام قوا کنار ایران است
- دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه گفت: پوتین به محض دریافت اخبار این سانحه از من خواست تا آقای کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران را به کاخ کرملین دعوت کنم و رسما اعلام کنیم تمام ظرفیت‌های روسیه برای کمک به کشور دوست ما، ایران آماده است.. 

ایگور لویتین شامگاه امروز یکشنبه -۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲- و در پی سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه، در تماسی تلفنی با معاون اول رئیس جمهور گفت:رئیس‌جمهور پوتین از ابتدای این سانحه اخبار را با دقت پیگیری می‌کند و من امشب حامل پیام همراهی، نگرانی و همدلی او با شما و ملت ایران هستم.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه افزود: پوتین به محض دریافت اخبار این سانحه از من خواست تا آقای کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران را به کاخ کرملین دعوت کنم و رسما اعلام کنیم تمام ظرفیت‌های روسیه برای کمک به کشور دوست ما، ایران آماده است.

نظر شما