شناسهٔ خبر: 66746693 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز بکار بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر کار خود را آغاز کرد .

صاحب‌خبر -

آغاز بکار بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر یکشنبه با حضور جمعی از هنرمندان اجرای تئاتر خیابانی در باغ موزه دفاع مقدس در۲ بخش صحنه و خیابانی آغاز بکارکرد.
در بخش صحنه تئاتر جشنواره تئاتر مادرم زری سر زا رفت به نویسندگی محمود خرم آزادی و کارگردانی داوود پارسا از کچساران در تالار خلیج فارس اجرا شد.
قرار است تئاتر صراع مع النفس به نویسندگی و کارگردانی عبدالحلیم تقلبی از خرمشهر در تماشاخانه فانوس و در بخش نمایش خیابانی زخم بردار در این تماشخانه اجرا شود.
همچنین قرار است تئاتر روزی روزگاری همین کوچه پایین به نویسندگی رضا دانش پژوه و کارگردانی نرگس نوری ممبینی در پلاتوی ستاد غریفی بر روی صحنه رود.
در بخش خیابانی در نخستین روز برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر اتیکت به کارگردانی و نویسندگی بهنام کاوه از آبادان، آخرین ملاقات نویسندگی و کارگردانی حسن غابشی از خرمشهر، کلد من نویسندگی آمنه پورحسینی و کارگردانی آمنه پورحسینی و پژمان مهراب پور از خرمشهر، قهرمان غریب به نویسندگی حسنا قبادی و کارگردانی مریم بنی طرف از سوسنگرد و سفر به نویسندگی پژمان شاوردی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران اجرا شوند.

در روز دوم جشنواره نمایشنامه‌های عروس فلسطین از اهواز، بین یه عالمه ماهی از خرمشهر در بخش صحنه و گلدمن از خرمشهر، هشت خوان از اصفهان، سفر از دهلران، زخمه بردار از خرمشهر و آخرین ملاقات از خرمشهر در بخش خیابانی اجرا شوند.
در روز سوم پابرهنه در بهشت از رشت، هاراگیری از شیراز، رقص ماهی مرده از اراک در بخش صحنه و اتیکت از آبادان، مستر دیفال از کرمانشاه، یادگاری از جیرفت، مجنون از تهران، گلدمن از خرمشهر و زخمه بردار از خرمشهر اجرا خواهند شد.
در روز چهارم دده از قم، آخرین دختر از خرمشهر و نوبت در بخش صحنه و یادگاری به نویسندگی مانه شاهرخی سارو و کارگردان حسان بحرینی و آروز جعفری از جیرفت، هشت خوان به نویسندگی حیدر رضایی و کارگردانی مجتبی خلیل ز از اصفهان، آخرین ملاقات از خرمشهر، اتیکت از آبادان، مجنون از تهران و مستر دیفال از کرمانشاه اجرا خواهند شد.
اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر سوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

نظر شما