شناسهٔ خبر: 66746498 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بخش خصوصی برای ایجاد شهرک های صنعتی همکاری کند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری برای ایجاد شهرک‌های صنعتی غیر دولتی، مشارکت در راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی، احیا و افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی مشارکت داشته باشند.

صاحب‌خبر -
درخواست از بخش خصوصی برای همکاری در تدوین بسته مشوق‌های صنعتی و معدنی
به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ آقای فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در نشست روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور گفت: بسته مشوق‌های صنعتی و معدنی در روز ملی صنعت و معدن و دهه تولید و تجارت با همکاری دستگاه‌های ذیربط رونمایی خواهد شد.
وی به سه محور مردمی‌سازی اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار و جهش تولید به عنوان سه رکن برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اشاره کرد و گفت: دستورالعمل حق بهره‌برداری زمین را در راستای مردمی‌سازی اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار، جهش تولید و تکمیل زنجیره ارزش بازنگری کردیم.
مقیمی به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: اعطای مشوق‌ها و اقساط طولانی مدت برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و فناور، واگذاری اراضی برای تشکل‌ها جهت استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تسهیل شرایط نقل و انتقال زمین برخی از محور‌ها در راستای بهبود فضای کسب و کار بوده است.
وی شهرک‌های صنعتی غیردولتی را نمادی از تحقق مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران واحد‌های صنعتی بزرگ خواست در ایجاد شهرک‌های غیرولتی مشارکت کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی (تجدید پذیر) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دعوت کرد و به تشریح حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، وزارتخانه‌های صمت و نیرو از ایجاد این نیروگاه‌ها برای تامین برق پایدار بخش صنعت پرداخت.
مقیمی همچنین با اشاره به دستاورد‌های برنامه احیا واحد‌های تعطیل و افزایش ظرفیت‌های تولید، شناسایی و معرفی واحد‌های پیشران اقتصادی برای احیای واحد‌های تعطیل و افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی را یکی از محور‌های همکاری و مشارکت با بخش خصوصی دانست.
وی همچنین از فعالان اقتصادی خواست تا در راستای شناسایی موانع پیش روی صادرات واحد‌های صنعتی و تولیدی، مشارکت کنند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترک با اتاق بازرگانی و تدوین تفاهمنامه برای همکاری‌های مشترک و اجرایی شدن زمینه‌های همکاری اعلام کرد.
گفتنی است در این نشست؛ روسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی استان‌های کشور آمادگی خود را برای همکاری، ارائه نظرات مشاوره‌ای و مشارکت فعالانه در طرح‌ها و برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای بخش صنعت اعلام کردند.

نظر شما