شناسهٔ خبر: 66746269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح فیبر نوری در ۱۰ شهر بزرگ آذربایجان‌ غربی

طرح شبکه فیبر نوری در ۱۰ شهر بزرگ آذربایجان‌ غربی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح فیبر نوری در ۱۰ شهر بزرگ آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ غربی در جلسه کنترل پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان با حضور مدیر عامل شرکت مجری پروژه فیبرنوری گفت: در اجرای طرح شبکه فیبرنوری در ۱۰ شهر بزرگ آذربایجان‌ غربی، بیش از ۴۸۰ کیلومترحفاری و ۲۸۰ کیلومتر فیبرکشی انجام شده است.

جلیلی نژاد، با اشاره به اهمیت این پروژه در ارتقای کیفیت و سرعت ارتباطات در استان افزود: پروژه فیبر نوری به عنوان بزرگترین پروژه ارتباطی استان، ظرفیت ارتباطی استان را متحول خواهد کرد.

وی، با اشاره به اجرای پروژه در ۱۰ شهر بزرگ استان افزود: در‌حال حاضر بیش از ۴۸۰ کیلومتر حفاری پروژه و ۲۸۰ کیلومتر فیبرکشی داخل میکروداکت انجام گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ غربی، با اشاره به کیفیت کار شرکت صبانت و تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته بر سرعت بخشی به کار تأکید کرد و گفت: تا هفته دولت باید امکان بهره برداری از سرویس فیبر نوری در بیشتر شهرهای استان فراهم شود.

بیدآبادی، مدیرعامل شرکت مجری پروژه فیبرنوری در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه در شهرهای مختلف استان، به مشکلات و چالش های اجرای طرح اشاره کرد وگفت: با اجرای این طرح شاهد ارتقای کیفیت پوشش اینترنت ثابت در آذربایجان‌غربی خواهیم بود.

نظر شما