شناسهٔ خبر: 66745997 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ممنوعیت دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : دریافت اجباری کمک‌های نقدی حین ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس ممنوع است.

صاحب‌خبر -

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به شروع فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس، گفت : هم اکنون کار پیش‌ثبت‌نام الکترونیکی نوآموزان کلاس‌اولی از طریق سامانه my.medu.ir در حال انجام است، ضمن اینکه مدارس در صورت بروز مشکل پاسخگوی خانواده‌ها برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها هستند.

 وی با بیان اینکه شرط ثبت‌نام نوآموزان کلاس‌اولی در مدارس شرکت در سنجش سلامت است، افزود: از والدینی که تاکنون نسبت به ثبت نام فرزندانشان برای شرکت در سنجش سلامت اقدام نکرده‌اند، انتظار داریم هرچه سریعتر با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به نوبت گیری برای سنجش سلامت اقدام کنند، چون امکان ثبت نام نوآموزان کلاس اولی که در سنجش سلامت شرکت نکرده باشند، در مدارس وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه یادآور شد: بیش از ۸۵ درصد نوآموزان کلاس اولی در فرآیند سنجش سلامت شرکت کرده‌اند.

وی سپس با بیان اینکه کار ثبت نام دانش‌آموزان دیگر پایه‌ها بعد از امتحانات آنها انجام خواهد شد، گفت: برای ثبت‌نام میان‌پایه‌ها در مدارس ضرورتی برای حضور خانواده‌ها نیست، اما والدینی که دانش‌آموزان آنها ورودی پایه‌های هفتم و دهم باشند باید برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مدارس حین ثبت نام دانش آموزان صرفا مجاز به دریافت پول کتاب و بیمه هستند، گفت: دریافت اجباری کمک‌های نقدی در مدارس حین ثبت‌نام ممنوع است و با مدارس متخلف برخورد جدی خواهد شد.

 محمدی یادآور شد: مدیران مدارس منعی برای دریافت داوطلبانه مشارکت‌های مردمی ندارند، چون این نوع مشارکت‌ها بهبود کیفیت تعلیم و تربیت را در مدارس به همراه خواهد داشت.

محمدی با اشاره به شروع اجرای پروژه مهر به قصد آماده‌سازی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و ... برای شروع سال تحصیلی جدید از بهمن سال گذشته در استان، گفت: در تلاشیم طوری برنامه ریزی کنیم که روز اول مهر هیچ کلاس درسی در استان بدون معلم و هیچ معلمی بدون کلاس درس نماند .

نظر شما