شناسهٔ خبر: 66745921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد؛ ناظر بر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: همزمان با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نظارت بر انجام این طرح بر عهده نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد قرار گرفت، زیرا اعتقاد بر این است این نمایندگان می‌توانند بدون تعارف و انجام هرگونه تشریفاتی مشکلات و چالش‌های موجود در این طرح را گزارش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت امروز یکشنبه سی ام اردیبهشت در هفتاد و ششمین جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به صورت وبیناری از استان چهارمحال و بختیاری مدیریت می‌کرد، از الموتی، دبیر شورای هماهنگی شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور به خاطر معرفی نمایندگان تشکل‌ها جهت نظارت بر طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت قدردانی کرد و افزود: این ناظرین قطعا نگاه جامع‌تری بر انجام فعالیت‌های منابع طبیعی خواهند داشت و بدون در نظر گرفتن هرگونه ملاحظات روند اقدامات را گزارش می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها بر بروزرسانی آمارهای مربوط به کاشت یک میلیارد درخت تاکید کرد و افزود: سامانه ساتک با ارائه اطلاعات به افکار عمومی می‌تواند به عنوان منبع اطلاعات درست مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این نشست، مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی با ارائه گزارشی، به شاخص‌های مربوط به نقش و مشارکت مردم در این طرح اشاره کرد و گفت: تاکنون در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت 3056 تفاهم‌نامه همکاری منعقد و 871 مورد پوستر تبلیغاتی و 1020 فیلم‌های آموزشی و ترویجی از سوی منابع طبیعی استان‌ها تهیه و تولید شده است.

یوسف مرادی افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت سازمان منابع طبیعی را نزد افکار عمومی معرفی کرد و نقش و مشارکت نهادهایی مانند حوزه‌های علمیه، سازمان دانش‌آموزی، سازمان بسیج سازندگی، هلال احمر، دهیاران و شوراهای شهر و روستا را در این طرح چشمگیر کرد.

همچنین در این جلسه مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان رضوی گزارشی از وقوع سیل مخرب در استان و مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان نیز گزارشی از میزان پیشرفت درختکاری در قالب پخش کلیپ در استان مربوطه را ارائه کرد.

 

نظر شما