شناسهٔ خبر: 66745896 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با هدف توسعه محصولات گردشگری

فعالیت کارگروه گردشگری دوچرخه آغاز شد

کارگروه گردشگری دوچرخه با مشارکت جمعی از فعالان این حوزه در تعامل با دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

فعالیت کارگروه گردشگری دوچرخه آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اولین نشست کارگروه گردشگری دوچرخه به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های میز‌های گردشگری ورزشی و ماجراجویانه ذیل دفتر توسعه گردشگری داخلی معاونت گردشگری برگزار شد.

در این جلسه مصطفی فاطمی، مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، تلاش برای توسعه گردشگری موضوعی و ورود به مباحث گردشگری تخصصی را از جمله امور اجرایی در دست اقدام مطرح کرد.
 
او با بیان اینکه معاونت گردشگری در مقام دولت، نقش تسهیلگری را به عهده دارد، یادآور شد: در مقابل این امکان، مطالبه‌گری، ارتباط و تعامل فعالین بخش خصوصی با یکدیگر، ترسیم نقشه راه و رفع موانع اجرایی را در پی خواهد داشت.
 
فاطمی همچنین با اشاره به دستاورد‌های تسهیلگری در سایر میز‌های تخصصی مشابه، فرصت تعامل دو سویه میان بخش خصوصی و دولتی را راهگشای ورود به موضوع گردشگری موضوعی خواند.
 
همچنین در این نشست اعضای حاضر از فعالین حوزه گردشگری دوچرخه، ضمن ارائه تجربیات و نتایج تلاش برای توسعه این شاخه از گردشگری، درخواست‌های خود را در ابعاد مختلف از جمله نیاز به تدوین و برگزاری دوره‌های راهنمای گردشگری دوچرخه، فعال کردن ظرفیت‌ها، بستر‌های زیرساختی، مناسب‌سازی این حوزه و نیز جلب حمایت‌های دولتی مطرح کردند.
 
بنا بر نظرات اخذ شده از نخستین جلسه کارگروه گردشگری دوچرخه، برنامه‌ریزی برای انجام اموراجرایی، تدوین نقشه راه و تقسیم وظایف بین اعضای کارگروه، اقدام جهت معرفی شاخه گردشگری دوچرخه به دفاتر خدمات مسافرتی و نیز ارائه راهکار‌های اجرایی با حمایت وزارتخانه از راهنما‌ها و تور‌های گردشگری با دوچرخه در دستور کار قرار گرفت.
 
در پایان تصمیم بر آن شد تا اعضای حاضر در کارگروه گردشگری دوچرخه ضمن ارتباط مستمر با یکدیگر و برپایی نشست‌های کارشناسی نسبت به روند رشد این حوزه اهتمام داشته باشند.

نظر شما