شناسهٔ خبر: 66745749 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزارت داخلی نوار غزه:

ترور نیروهای پلیس نوار غزه را محکوم می‌کنیم

وزارت داخلی نوار غزه با صدور بیانیه‌ای ترور نیروهای پلیس این باریکه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، وزارت داخلی نوار غزه با صدور بیانیه‌ای ترور «زاهر حامد الحولی» رئیس اداره آگاهی استان مرکزی نوار غزه و همراهان وی در صبح امروز هنگام انجام وظیفه خود و همچنین حمله به ۴ تن از افسران پلیس نوار غزه در حین ارائه خدمت به شهروندان در شب گذشته از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تکرار حمله اشغالگران به افسران و نیروهای پلیس، نشانگر اصرار بر جنایت علیه این نیروها، با هدف گسترش آشوب در میان فلسطینیان ساکن نوار غزه و شکستن مقاومت ملت ما در سایه جنگ است.

وزارت داخلی نوار غزه تاکید کرد: پلیس یک سازمان شهروندی است که بر اساس قوانین بین‌المللی دارای مصونیت است. اقدام اشغالگران به ترور افسران و نیروهای پلیس هیچ گونه توجیهی ندارد. آن‌ها تنها مشغول انجام ارائه خدمات و اقدامات بشردوستانه در قبال غیرنظامیان هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که برای توقف حمله به کادر پلیس به رژیم اشغالگر فشار بیاورد تا نیروهای پلیس بتوانند به وظیفه خود در یاری شهروندان و ارائه خدمت به آنان عمل کنند.

کمی پیش‌تر نیز سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که توانایی بیمارستان «کمال عدوان» در ارائه خدمات مراقبت پزشکی محدود است.

سازمان بهداشت جهانی بیان کرد: از توصیف اوضاع نوار غزه ناتوان هستیم. زمان برقراری آتش‌بس و صلح برای غیرنظامیان در این باریکه فرا رسیده است.

این نهاد پزشکی جهانی تاکید کرد: همچنان دستورات تخلیه، بمباران شدید و عدم عبور کمک‌ها در طول نوار غزه زندگی غیرنظامیان و سلامتی آنان را در معرض خطری بزرگ قرار می‌دهد.

نظر شما