شناسهٔ خبر: 66745509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان فارس در آستانه ولادت حضرت رضا (ع) از زندان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادی ۲۲۰ زندانی جرایم غیر عمد استان همزمان با ولادت امام رضا (ع) خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - با همکاری آستان قدس رضوی و آستان احمدی و محمدی (ع) و همزمان با ولادت امام رضا (ع) با حضور رئیس کل دادگستری فارس ۲۲۰ زندانی جرایم غیر عمد استان فارس با کمک خیّرین و نیک اندیشان از زندان‌های استان آزاد و به کانون‌های گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع خدام آستان قدس رضوی و آستان احمدی و محمدی (ع)، مسئولان قضایی و اجرایی استان و جمعی از خیّرین شیراز با اشاره به شانزدهمین مرحله پویش نذر رهایی در راستای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد استان فارس که به مناسبت دهه کرامت و همزمان با ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) برگزار شد گفت: آنچه باعث رونق و برکت مراسم‌های مستمر و پیوسته نذر رهایی شده است حضور خدامان امام رضا (ع) و کمک‌های آستان قدس رضوی و همچنین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در کمک به مددجویان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در این آیین از موافقت با مرخصی و اِعمال ارفاقات قانونی به مناسبت دهه کرامت خبر داد و با بیان اینکه توفیق حضور خیّرین و کمک‌های آنان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد امری است که مشیت الهی رقم زده است گفت: اجر و پاداش شما که برای رضای خداوند زمینه ساز حل مشکل یک زندانی و بازگشت وی به کانون گرم خانواده اش می‌شوید نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) که می‌فرماید: «هر کس در مجلسى که یاد و نام ما در آن زنده نگه داشته مى شود بنشیند، در آن روزى که دل‌ها مى میرند، دل او نمى میرد» گفت: شما که در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان با کمک‌های خود بذر امید در دل خانواده‌های زندانیان کاشتید امروز به برکت ولادت امام رضا (ع) این بذر امید به ثمر نشست و ۲۲۰ زندانی معسر از زندان رهایی می‌یابند.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: علاوه بر کمک‌های مالی و حمایت خیرین استان دادگستری استان فارس با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و از جمله تأسیسات ارفاقی، نظام کنترل الکترونیک، آزادی مشروط خبر داد و افزود: در سال گذشته قضات استان با صدور بیش از ۱۰ هزار احکام جایگزین حبس زمینه آزادی زندانیان را فراهم کرده اند.

وی همچنین خواستار همکاری خیّرین و هم افزایی مجموعه قضایی استان در راستای آزاد سازی ۲۲۶ زندانی جرایم غیر عمد دیگر در زندان‌های استان شد و اظهار امیدواری کرد این امر همزمان با عید سعید غدیر انجام شود.

مدیر کل زندان‌های فارس نیز در مراسم آزادی ۲۲۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان گفت: به برکت دهه مبارک کرامت و در آستانه میلاد امام رضا (ع) و با همت بی نظیر خیرین استان امروز شاهد آزادی ۲۲۰ نفر از مددجویان جرایم غیر عمد از زندان هستیم.

اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه این رویداد برای همه خادمان عرصه اصلاح و تربیت در زندان‌ها باعث خرسندی است گفت: باید به وجود چنین جامعه خیّری که همواره دغدغه زندانیان و خانواده‌های آنان را دارند افتخار کنیم.

رئیس ستاد دیه استان افزود: درعدد می‌گوییم ۲۲۰ زندانی آزاد می‌شوند، اما قرآن کریم فرموده که احیا یک نفر، برابر با احیاء جامعه است، لذا تنها ۲۲۰ نفر را نباید دید، بلکه باید عقبه این فعل خیر خواهانه را مد نظر داشت چرا که این کار بزرگ خیران، موجب حل شدن مشکلات و جلوگیری از آسیب‌های جمع بسیاری از جامعه می‌شود که یک بخش شامل خانواده‌های زندانیان و بخش دیگر شکاتی است که به حقوق مورد مطالبه خود رسیده اند.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به گذشت و تخفیف در اصل دیون مورد مطالبه توسط شکات گفت: یکی از اصلی‌ترین یاوران و حامیان ستاد دیه شکات و خواهان‌های پرونده‌ها محسوب می‌شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه جامعه خیرین ما امروز و در این لحظه شاهد به ثمر نشستن کرامت و محبت خود در آزادی برای آزادی هم نوعان خود هستند گفت: یکی دیگر از برکات کار ارزشمند شما خیّران، کمک به تأمین و ارتقای امنیت جامعه است، زیرا آزادی این زندانیان، صیانت از خانواده هایشان را در پی دارد و این موجب کاهش جرم در جامعه می‌شود.

مدیر کل زندان‌های فارس در ادامه اظهار کرد: پس از جشن گلریزان ستاد دیه در ماه رمضان، همکاران در ستاد دیه و زندان‌های تابعه استان، شورا‌های حل اختلاف و... تلاش مستمر داشته اند که نتیجه اش اهداء کمک‌ها به رویداد فرخنده امروز و آزادی ۲۲۰ زندانی بیانجامد.

رئیس ستاد دیه فارس همچنین گفت: ۲۱۲ نفر زندانیان آزاد شده در مراسم امروز مرد و ۸ نفر از بانوان هستند که مجموع بدهی آنان بیش از ۷۹۴ میلیارد تومان بوده است که با تلاش همکارانم در ستاد دیه و مددکاران زندان‌ها، مبلغ ۳۱۶ میلیارد تومان از شکات اخذ رضایت شده است.

اسحاق ابراهیمی با تشکر از مدیران دستگاه قضائی و قضات در عرصه رسیدگی به مسائل و پرونده‌های این زندانیان تصریح کرد: قضات استان در این پرونده‌ها حدود ۴۳۹ میلیارد تومان قبول اعسار کرده و همچنین ۴۵۷ میلیون تومان نقدینگی خود زندانیان بوده است و در نهایت کل پرداختی از طریق ستاد دیه، کمک‌های خیرین، کمک با برکت آستان مقدس امام رضا (ع) و تولیت محترم شاه چراغ (ع) حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز بعنوان تسهیلات ارائه شده که در مجموع منجر به اهدا ارزشمند آزادی به این تعداد از زندانیان شده است.

رئیس ستاد دیه فارس در خاتمه نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر با احتساب آزاد شدگان امروز بیش از ۸۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها باقی می‌ماند که آنان و خانواده‌هایشان چشم انتظار سخاوت خیرین هستند تا به آغوش جامعه بازگردند.

انتهای پیام/

نظر شما