شناسهٔ خبر: 66745285 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

ورود سامانه بارشی به غرب کشور از سه شنبه/ تهران بارانی می شود

با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در روز سه شنبه جاری در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، شرق سمنان، نیمه شمالی خوزستان و غرب اصفهان و به‌تدریج در غرب سواحل دریای خزر ابرناکی گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز یکشنبه در شرق خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

امروز و فردا با گذر موج تراز میانی جو کشور در استان‌های واقع در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب غرب دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، شرق سمنان، نیمه شمالی خوزستان و غرب اصفهان و به‌تدریج در غرب سواحل دریای خزر ابرناکی گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

روز چهارشنبه به‌تدریج از میزان بارندگی در غرب و جنوب غرب کاسته می‌شود و در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و نیمه شمالی سمنان این وضعیت ادامه خواهد داشت. در شرق و شمال شرق کشور نیز ابرناکی و وزش باد گاهی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. پنجشنبه گستره بارندگی در برخی مناطق نوار شمالی کشور است و به‌تدریج این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

امروز در جنوب غرب و تا روز چهارشنبه شمال شرق و شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز دریای خزر و تا روز دوشنبه خلیج فارس مواج است.

هشدار فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۳.۰۲.۳۰

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳.۰۲.۳۰: خراسان رضوی، نیمه شرقی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، شمال زنجان و غرب مازندران.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال کاهش دید، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی، به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها

هشدار افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۳.۰۲.۳۰

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در برخی نقاط گردوخاک

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳.۰۲.۳۰: شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها.

هشدار افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳.۰۲.۳۱

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا بین ۱.۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از از ساحل

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳.۰۲.۳۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و تنگه هرمز در خلیج فارس.

دوشنبه ۱۴۰۳.۰۲.۳۱: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، مناطق دور از ساحل تنگه هرمز.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

نظر شما