شناسهٔ خبر: 66745025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمک ۱۴ میلیارد ریالی نیکوکاران گنبدی به خانواده زندانیان

در آستانه میلاد امام رضا علیه السلام نیکوکاران گنبدی چهارده میلیارد ریال به خانواده‌های زندانیان کمک مالی کردند.

صاحب‌خبر -

کمک ۱۴ میلیارد ریالی نیکوکاران گنبدی به خانواده زندانیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گلستان؛ جمعی از نیکوکاران، کسبه و بازاریان و کشاورزان گنبدکاووس در آستانه ولادت امام رضا (ع) در اقدامی خداپسندانه ۱۴ میلیارد ریال به خانواده‌های مددجویان اداره زندان این شهرستان کمک کردند.

امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم، کمک و دستگیری از نیازمندان را جزء آموزه‌های مهم دینی دانست و گفت: نیکوکاران با کمک‌های خود از مشکلات خانواده‌های نیازمند جامعه گره‌گشایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با قدردانی از نیکوکاران گنبدکاووس، افزود: یکی از نماد‌های این شهرستان در کنار آثار و ابنیه‌های تاریخی آن، خیران هستند که همواره از آنها در گلستان و کشور به نیکی یاد می‌شود.

فرماندار گنبدکاووس نیز با مهم دانستن مقوله امنیت و مشارکت همگانی در تامین آن، گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی که در جامعه زیاد شده است می‌تواند به امنیت پایدار کشور خدشه وارد می‌کند.

مهدی دهرویه با تاکید برضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و نیز گنبدکاووس، افزود: مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر (مرد) این شهرستان مراحل نهایی راه‌اندازی را طی می‌کند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز، علاوه بر ترک اعتیاد، مباحث توانمندسازی بهبود یافتگان با مهارت فنی و حرفه‌ای آموزی به آنها برای کسب درآمد برای خود و خانواده‌شان نیز همزمان پیگیری و انجام می‌شود.

دادستان گنبدکاووس هم با قدردانی از کمک‌های نیکوکاران گفت: همه کمک‌های نقدی و کالایی، در اختیار خانواده مددجویان قرار می‌گیرد.

حسینعلی ایزد افزود: برخی خانواده‌های مددجویان به سبب نداشتن سرپرست و درآمد، زندگی سختی را می‌گذارند و دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان گنبدکاووس نیز نیکوکاران را سرمایه‌های معنوی این انجمن دانست و گفت: پارسال نیکوکاران در مجموع ۱۱ میلیارد ریال به این نهاد مردمی کمک کردند.

حسین رضایی افزود: علاوه بر کمک‌های نیکوکاران، انجمن حمایت از زندانیان گنبدکاووس هم از محل فعالیت‌های اقتصادی و کمک‌های موردی سازمان زندان‌ها، ۱۵ میلیارد ریال درآمد داشته است.

وی اضافه کرد: کمک‌های خیرین و درآمد‌های انجمن بین خانواده مددجویان هزینه شد و ۴۷ مددجو هم با پرداخت سه میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

نظر شما