شناسهٔ خبر: 66745008 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر خارجه آفریقا: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد آپارتاید است

وزیر خارجه آفریقای جنوبی اظهار داشت که آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، آپارتاید است و جهان برای اولین بار است که رژیم اسرائیل را محاکمه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی امروز یکشنبه از تداوم تلاش‌های کشور خود برای پیشبرد شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری خبر داد.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی افزود: همه دانشگاه‌های غزه به همراه 300 مدرسه در غزه توسط اسرائیل بمباران و ویران شده است.

نالدی پاندور اظهار داشت که آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، آپارتاید است و جهان برای اولین بار است که رژیم اسرائیل را محاکمه می‌کند.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی گفت که قتل‌عام اسرائیل یک واقعیت عینی در برابر جهان است و افزود: به دنبال فعال کردن کمیته سازمان‌ملل علیه آپارتاید هستیم تا رفتار اسرائیل را بررسی کند.

نالدی پاندور خاطرنشان کرد که کشورش کنوانسیون نسل‌کشی را درباره رفتار اسرائیل علیه فلسطینی‌ها اعمال خواهد کرد.

آفریقای جنوبی پنجشنبه از دادگاه بین‌المللی خواست تا دستور توقف فوری تهاجم رژیم صهیونیستی به منطقه رفح در غزه را صادر کند.

این کشور آفریقای تاکید کرده است که اقدامات نظامی اسرائیل در رفح یک "نسل کشی" است و "بقای واقعی فلسطینی‌ها" را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما