شناسهٔ خبر: 66744504 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرصت سازی کنگره بین‌المللی قرآن و علم برای محققان قرآن پژوه

به گفته رئیس دانشگاه تهران، هدف کنگره بین‌المللی قرآن و علم برقراری ارتباط بین آموزه‌ها و آیات قرآن کریم با مفاهیم و نظریات علمی است.

صاحب‌خبر -

کنگره بین‌المللی قرآن و علم بسترساز عرضه تحقیقات دانشمندان علوم تجربی مأنوس با قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه تهران در مراسم افتتاح این کنگره گفت: ایده‌ها و مفروضاتی که استادان و اندیشمندان داخلی و خارجی در قالب مقالات در این کنگره ارائه خواهند کرد، ابعاد مختلف چالش‌ها و موانع برقراری ارتباط بین قرآن کریم و علم در محیط‌های دانشگاهی را پوشش خواهد داد.
رئیس کنگره بین‌المللی قرآن و علم با اشاره به دو قسم آیات الهی شامل آیات مدون و مکتوب در قرآن کریم و همچنین آیاتی که در طبیعت و آفرینش قابل مشاهده هستند، بیان داشت: این دو آیات، رابطه مثبت و معناداری با هم دارند و مکمل همدیگر هستند؛ آنچه در محیط‌های علمی، چه در علوم تجربی و چه در علوم عقلی بیشتر به آن توجه کرده‌ایم، آیات الهی در طبیعت است و کمتر به مقوله آیات الهی موجود در قرآن کریم، پرداخته شده است.
دکتر سید محمد مقیمی خاطرنشان کرد: مقالاتی که در این کنگره ارائه می‌شود، تلاش می‌کند که شیوه‌های درست ورود به قرآن کریم و قرآن‌پژوهی را از منظر استادان و قرآن‌پژوهان بررسی کند.
وی تأکید کرد: فضای کنگره این بستر را فراهم می‌کند تا علما و دانشمندان علوم تجربی که با قرآن کریم مأنوس بوده‌اند و سال‌ها مطالعاتی انجام داده‌اند، نتایج تحقیقات و ایده‌های خود را در خصوص ارتباط علم با قرآن، عرضه کنند.
رئیس دانشگاه تهران ضمن ابراز امیدواری برای تداوم هر ساله این کنگره افزود: انتظار داریم شاهد جنبش جدیدی در بهره‌گیری از قرآن کریم برای تدوین فرضیات علمی و استوارسازی بیشتر فرضیات و پایداری آن در عرصه دانشگاهی و مفید فایده شدن برای دنیای مادی و اخروی مردمانمان باشیم.

نظر شما