شناسهٔ خبر: 66744057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از هتل محل اسکان زائران در مدینه + عکس

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ظهر امروز، 30 اردیبهشت‌ماه، از هتل محل اسکان زائران ایرانی در مدینه منوره بازدید و در جریان مشکلات و مسائل آن‌ها قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری ایکنا؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به همراه سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت و سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و هیئت همراه از هتل «رز هالیدای 3»(أزکی المدینه) که محل اسکان زائران ایرانی در مدینه منوره است، بازدید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در این بازدید با روی گشاده پذیرای زائران استان‌های تهران، البرز، خوزستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بود و به مسائل و مشکلات آن‌‌ها گوش داد.

براساس این گزارش، عمده مشکل زائران مربوط به نبود نمازخانه در لابی هتل، تأخیر ساعت ناهار بانوان، کوچک‌بودن اتاق‌ها و .. بود.
بازدید سرپرست حجاج ایرانی از هتل محل اسکان زائران در مدینه + عکس
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در این بازدید گفت: در مراسم حج تمتع به دلیل کثرت حضور زائران از کشورهای مختلف جهان، هتل‌ها با حداکثر ظرفیت فعالیت می‌کنند، اما از امتیازات این هتل این است که به حرم شریف نبوی نزدیک است و زائران به راحتی می توانند به حرم تردد کنند.

سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با یکی از زائران از استان خراسان شمالی گفت: زائران باید در مراسم حج بنابر روایت ائمه معصومین(ع) ترک دنیا کرده و برای تقویت معنویت و کسب زاد و توشه آخرت تلاش کنند.
بازدید سرپرست حجاج ایرانی از هتل محل اسکان زائران در مدینه + عکس
مصطفی باقرزاده، 25 ساله از تهران، به نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیشنهاد داد که در پایان مراسم حج هدایایی به زائران به عنوان هدیه داده شود که خاطره خوبی از موسم حج داشته باشند.

از حاشیه‌های جالب این بازدید، دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با «فاطیما بهرام پور»، دختر 10 ساله کاشانی به عنوان یکی از خردسال‌ترین زائران حج امسال بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با این دختر خردسال، به مادر وی توصیه کرد که در اوقاتی که احساس می‌کند دخترش صبر و تحمل بیشتری برای عبادت دارد، او را به زیارت حرم نبوی و سایر اماکن مقدس ببرد و در اوقاف سرگرمی برای او کتاب تهیه کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به این که بیشتر دختران ائمه معصومین(ع) دوران کودکی خود را در شهر مدینه منوره گذرانده‌اند، بر ضرورت الگوگیری از حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و بزرگ بانوان صدر اسلام تأکید کرد.
بازدید سرپرست حجاج ایرانی از هتل محل اسکان زائران در مدینه + عکس
مریم پورمحمدیان، مادر این دختر خردسال زائر نیز، دیدار با مقام معظم رهبری را آرزوی خود و خانواده‌اش دانست که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این زمینه قول مساعد داد.

سیدحسین نژادالحسینی، مدیر مجموعه کاروان‌های ساکن در هتل «رز هالیدی 3» در مدینه منوره نیز در این باره گفت: در مجموع 7 کاروان از استانی خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، تهران و البرز در این هتل اسکان دارند که تعداد آن‌ها به 900 نفر می رسد.
بازدید سرپرست حجاج ایرانی از هتل محل اسکان زائران در مدینه + عکس
 
انتهای پیام

نظر شما