شناسهٔ خبر: 66744020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

مهمترین رسالت خبرنگاران منصف استان قزوین روشنگری واقعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مهمترین رسالت رسانه‌ها و خبرنگاران با رویکرد معنوی و تربیتی بایستی آگاهی بخشی، روشنگری واقعی و کمک به رشد و تعالی مخاطبان جامعه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم بزرگداشت و یادبود خبرنگاران آسمانی قزوین به ابتکار خانه مطبوعات استان و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر یکشنبه در محل مجتمع فرهنگی ارشاد برگزار شد.

در این مراسم که عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، حسین براتی مدیرکل ارشاد، میرزاپور معاون فرهنگی و رسانه‌ای ارشاد، علی فرمانی رئیس شورای شهر قزوین، اعضای شورای شهر قزوین، رئوف پیشدار استاد دانشگاه و جمعی از پیشکسوتان و اهالی رسانه نیز حضور داشتتد از خانواده چهار خبرنگار آسمانی لیلا امیری، مرتضی حداد، علی رضایی پور و سید مرتضی نصری تجلیل شد.

حسین براتی در این مراسم اظهار داشت: از ابتکار خوب خانه مطبوعات در دوره جدید که با برگزاری یادمان فعالان رسانه به نوعی از تلاشگران این عرصه تجلیل می کند سپاسگزاریم و امیدواریم در برنامه‌های آتی از همه شهدای رسانه، مرحومان و کسانی که امروز در میان ما نیستند تقدیر شود.

براتی تصریح کرد: باید نقطه زنی کنیم تا اذهان را متوجه فعالیت رسانه‌ها در همه ادوار شویم و به پویایی فعالیت رسانه‌ای استان کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: ماموریت بلامنازع رسانه و مهمترین ماموریت شما این است که جامعه مخاطب را از تاریکی خارج کرده و به سمت درستی و روشنایی و حقیقت دعوت کنید.

وی بیان کرد: الگوی فعالیت خبرنگاران در رسانه باید آگاهی بخشی و هدایت به سمت واقعیت های جامعه باشد تا حال همه خوب شود.

براتی امانتداری و انصاف را از دیگر ویزگی های خبرنگاران حرفه ای دانست و یادآورشد: در علم آموزی برای روشنایی افروزی در مقام امانت باید دقت کرد و آن را از اصول اجتناب ناپذیر این حرفه مهم دانست.

این مدیر فرهنگی اظهارداشت: در دنیای وانفسا و متکثر امروز کدام ساحت را سراغ دارید که مخاطبش انسان باشد جز عرصه هنر و رسانه و با این نگاه در حوزه فرهنگ باید همه کمک کنیم تا مسیر رشد و تعالی انسانها مهیا شود.

براتی گفت: باید بدانید هیچ رسالتی مهمتر و سنگین تر از مشارکت و تاثیرگذاری در رشد جامعه و مخاطب نیست و به همین دلیل ماموریت شما با هر موقعیت اجتماعی که دارید باید فارغ از نگاه سیاسی و روشنگری و اطلاع رسانی واقعی و وجدانی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: جایگاه رسانه و خبرنگار بسیار متعالی و فرهیخته است لذا تاکید جدی داریم هرگز با نگاه اقتصادی به رسانه نگاه نکنید، بلکه رویکرد شما فعالان رسانه بایستی تربیتی و معنوی باشد و رشد جامعه مخاطب را پیگیری کنید.

وی افزود: با نقد منصفانه و روشنگری اگر جامعه مخاطب را آگاه کنیم حال مردم بهتر خواهد شد.

در این مراسم به مناسبت روز روابط عمومی از محمد حسن ارداقیان مدیر سابق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی به واسطه یک دهه تلاش موثر در عرصه رسانه و اطلاع رسانی و رسول ملاحسنی مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین هم تقدیر شد.

همچنین تعدادی از خبرنگاران خاطراتی از همکاران آسمانی خود بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما