شناسهٔ خبر: 66743190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حمله لفظی شدید شهردار لندن به ترامپ

شهردار لندن در اظهاراتی تند علیه ترامپ از رهبران دنیا خواست تا وی را به عنوان فردی نژادپرست و فاسد محکوم کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، صادق خان، شهردار لندن در انتقاداتی شدیدالحن علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا وی را فردی نژادپرست و فاسد خواند و از رهبران جهانی خواست تا وی را محکوم کنند.

به گزارش فاکس‌نیوز، صادق‌خان از اعضای حزب کارگر لندن خواست تا برای «موضع‌گیری علیه وی» تلاش بیشتری داشته باشند. حمله وی علیه ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که اعضای حزب کارگر بریتانیا با این احتمال که ترامپ باز به کاخ سفید باز خواهد گشت، در حال تلاش برای تقویت روابط خود با جمهوری‌خواهان هستند.

با این حال شهردار لندن به عنوان یکی از منتقدان سرسخت ترامپ، بر این موضوع اصرار دارد که اگر وی روزی دوباره رئیس‌جمهور آمریکا شود، نباید برای وی فرش قرمز پهن کرد.

انتقادات شهردار لندن علیه ترامپ در حالی مطرح می‌شود که پیشتر دیوید لمی، وزیر امور خارجه دولت سایه انگلیس در جریان دیدار با اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه از سیاست‌های ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش حمایت کرد.

با این حال، خان ضمن مخالفت با مواضع لامی عنوان کرد: من کاملا در این مورد صریح هستم. ترامپ یک نژادپرست و فردی فاسد است.

خان به تازگی برای سومین بار به عنوان شهردار لندن انتخاب شده است، به صراحت اعلام کرده که نگران بازگشت دوباره ترامپ است.

او در بخشی از اظهارات خود گفته است: هر فردی رئیس‌جمهور آمریکا باشد باید با او ارتباط برقرار کنیم. اما به معنای واقعی کلمه نباید برای بازگشت ترامپ فرش قرمز پهن کنیم.

خان و ترامپ سابقه درگیری‌های لفظی زیادی داشته و در مورد موضوعات مختلفی مانند مهاجرت با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند. ترامپ در سال 2019 خان را فردی بازنده خطاب کرده بود.

نظر شما