شناسهٔ خبر: 66742998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شکست تل‌آویو در جنگ روایت‌ها، حمایت دانشجویان نخبه انگلیسی از حماس

نزدیک به 40 درصد دانشجویان بهترین دانشگاه‌های انگلیس معتقدند حطوفان الاقصی اقدام درستی بوده است.

صاحب‌خبر -

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: پروپاگاندای رسانه‌ای لابی رژیم صهیونیستی برای توجیه حملات جنایتکارانه‌اش به نوار غزه به ویژه در میان دانشجویان شکست خورده است. روزنامه انگلیسی دیلی میل که در ماه‌های گذشته همواره از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه حمایت کرده است، نوشته بر اساس نظرسنجی که اخیرا در دانشگاه‌های انگلیس انجام شده است بیش از یک سوم دانشجویان برجسته‌ترین دانشگاه‌های این کشور بر این باورند که حمله گروه حماس در 7 اکتبر سال 2023 میلادی یک اقدام معقول و در راستای مقاومت ملت فلسطین بوده است.

بنا بر این نظرسنجی، نزدیک به 40 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های گروه راسل (گروهی متشکل از 24 دانشگاه که به عنوان بهترین دانشگاه‌های انگلیس شناخته می‌شوند) بر این باورند عملیات طوفان الاقصی و حملاتی که در 7 اکتبر سال گذشته علیه اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) انجام شد اقدام درست و قابل درکی بوده است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها یک سوم از دانشجویان انگلیسی بر این باورند که حمله حماس جرقه جنگی بزرگ در منطقه را زده است و اقدامی تروریستی بوده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تلاش گسترده صهیونیست ها و حامیان آنان برای القاء روایت خود از جنگ امروز غزه شکست خورده است. جیمز گارسیا مفسر آمریکایی، چندی پیش با اشاره به شکست تل‌آویو در جنگ روایت‌ها در روزنامه آریزونا میرور نوشت: «رویکرد زمین سوخته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، کاملا اشتباه بود. قتل‌عام بیش از 35هزار انسان بی‌گناه که بیش از یک سوم آنان کودک هستند،‌ تخریب بیمارستان‌ها و آواره شدن میلیون‌ها نفر،‌ بمباران‌های بی‌وقفه، به قحطی کشاندن غزه و ... جنایتی آشکار است. جنگ اسرائیل فراتر از جستجوی عدالت است و تل‌آویو در این میان نتوانسته روایت خودش را از این جنگ به افکار عمومی بقبولاند.

نظر شما