شناسهٔ خبر: 66742732 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

رقابت ایران و ترکیه در صنعت چاپ/ عمده مواد اولیه از چین وارد می شود

رئیس اتحادیه صنف چاپ و بسته بندی تهران بیان کرد: کشور ترکیه ۵۰ درصد بازار منطقه را گرفته است، چون در زمینه مواد اولیه و ماشین آلات هیچ مشکلی ندارند و از کالایی که به صادرات برسد، گمرکی دریافت نمی کنند و همچنین برای فعالین اقتصادی خود ۱۳ درصد مشوق صادراتی درنظرگرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه صنف چاپ و بسته بندی تهران در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد ماشین آلات و بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه در صنف چاپ و بسته بندی وارداتی است.

وی افزود: در تامین‌ مرکب مشکلی نداریم، اما در تهیه ماشین آلات صنعت چاپ مشکل داریم، قیمت ماشین چاپ به روز کمتر از ۶ میلیون دلار نیست، چاپخانه دار ما مگر چقدر درآمد دارد که چنین هزینه ای را انجام دهد، مجبور است ماشین های زیر مدل بخرد، با وجود این شرایط، چاپخانه داران ما هنرمند هستند و در حال رقابت با ترکیه هستیم.

ابوالحسنی ادامه داد: بیشتر مواد اولیه حوزه چاپ و بسته بندی از چین وارد می شود، از اروپا هم واردات داریم که البته اختلاف قیمتی زیادی بین جنس چینی و اروپایی وجود دارد. عمده ماشین آلات این صنعت نیز از کشورهای ایتالیا و آلمان وارد می شود.

وی با بیان این که در صادرات مشکل داریم، چون زیرساخت ها برای ما فراهم نیست، گفت: کشور ترکیه ۵۰ درصد بازار منطقه را گرفته است، چون در زمینه مواد اولیه و ماشین آلات هیچ مشکلی ندارند و از کالایی که به صادرات برسد، گمرکی دریافت نمی کنند و همچنین برای فعالین اقتصادی خود ۱۳ درصد مشوق صادراتی درنظرگرفته اند.

رئیس اتحادیه صنف چاپ و بسته بندی تهران بیان کرد: وضعیت ما با توجه به شرایط تحریم خوب است، اما در مقایسه با سایر کشورها در دنیا جایگاه خوبی نداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین، ۱۱ شهریور ماه روز ملی صنعت چاپ است که به دلیل تقارن این روز با روزهای آخر ماه صفر «جشنواره ملی صنعت چاپ ایران» در روز دیگری برگزار خواهد شد.

نظر شما