شناسهٔ خبر: 66742716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار کردستان:

میزان ذخایر قطعی معادن کردستان بیش از ۲ برابر شده است

استاندار کردستان گفت: میزان ذخایر قطعی معادن استان کردستان بیش از دو برابر شده که به عبارتی به بیش از یک میلیارد تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل صمت کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در آئین اختتامیه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی استان کردستان، اظهار کرد: پس از اقدامات انجام شده، میزان ذخایر قطعی معادن استان بیش از ۲ برابر شده، به عبارتی به بیش از یک میلیارد تن رسیده است.

وی افزود: آغاز اجرای طرح تحول زمین شناسی در استان بسترهای جذب سرمایه گذار را در استان فراهم کرد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مدیران و مردم استان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است و اگر خلاء و نقصانی در حقوق دولتی و قانون معادن وجود دارد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به دنبال برطرف کردن آن باشند.

زارعی کوشا با بیان اینکه از دو سال پیش به طور جدی اجرای پروژه‌های زیرساختی در محدوده‌های معادن استان اجرایی شد، ادامه داد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال راهسازی در مسیرهای دسترسی به معادن در شهرستان قروه انجام شد.

وی ادامه داد: می‌طلبد با کمال متانت، علم و اطلاع، به موضوعات مختلف پرداخت و مشکلات و مسائل پیشرو را برطرف کرد.

استاندار کردستان گفت: با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی، ۶۳ همت سرمایه گذاری در بخش فولاد استان کردستان در حال انجام است.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: دهه ۷۰ ذوب آهن قروه با تولید چدن و اشتغالزایی ۵۵۰ نفر ایجاد و سال ۱۳۹۰ هم تعطیل شد و به تملک بانک سپه درآمد، تا اینکه سال گذشته این واحد پنج مرتبه به مزایده گذاشته شد اما هیچ سرمایه‌گذاری تمایل به شرکت در مزایده نداشت.

وی تصریح کرد: سال گذشته بعد از پیگیری‌های انجام شده مزایده با حضور دو شرکت کننده برگزار شد و هم اکنون سرمایه‌گذار در حال سرمایه گذاری زنجیره فولاد با پنج همت سرمایه گذاری بدون تسهیلات دولتی است.

استاندار کردستان یادآور شد: در شهرستان دیواندره هم سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی در حوزه سنگ آهن در حال انجام است در شهرستان بیجار هم ۱۷ تا ۱۸ مجموعه بزرگ مشغول فعالیت در این بخش هستند.

زارعی کوشا ادامه داد: بسیاری از نیروهای معادن را اهالی روستاهای اطراف معادن تشکیل داده‌اند و تعدادی از آنها هم نیروی غیربومی هستند.

نظر شما