شناسهٔ خبر: 66742624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبر انقلاب آغاز به کار می‌کند

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم افتتاحیه و نخستین اجلاس رسمی دوره ششم این مجلس روز اول خردادماه در تهران برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم افتتاحیه و نخستین اجلاس رسمی دوره ششم این مجلس ساعت 8 صبح روز سه‌شنبه، اول خردادماه، با حضور سران قوا و شخصیت های کشوری و لشکری در ساختمان سابق مجلس شورا اسلامی در تهران برگزار می شود.  

در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

در ادامه هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب‌رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد که شامل 7 نفر؛ رئیس، ۲ نایب‌رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز است.

در این مراسم رؤسا و اعضای کمیسیون‌های اصل 107 و 109 قانون اساسی، آیین‌نامه و موضوع اصل 108 قانون اساسی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، تحقیق موضوع اصل 111 قانون اساسی و حراست از ولایت فقیه نیز انتخاب می‌شوند. 

این نشست تا روز چهارشنبه، دوم خردادماه، ادامه می‌یابد.

یادآور می‌شود انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه، ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

نظر شما