شناسهٔ خبر: 66741862 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۸۴ ویژه برنامه کشوری برای سالروز فتح خرمشهر

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ۸۴ ویژه برنامه در سراسر کشور در سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

۸۴ ویژه برنامه کشوری برای سالروز فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  علی‌اصغر جعفری، در نشست خبری گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت و ایثار و پیروزی در مورد برنامه های سوم و چهارم خرداد افزود: تمام نیروهای مسلح، دستگاه های لشکری و کشوری در سوم و چهارم خرداد در ستادهای بزرگداشتی که در ستاد کل شکل داده اند، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری را با محوریت مردم و توجه به جوانان و نوجوانان در گرامیداشت آزادسازی خرمشهر برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه سوم خرداد ۱۴۰۳ روز مقاومت و ایثار و پیروزی است که محور فعالیت ها در این روز آزادسازی خرمشهر، اهداف و نتایج آن است، افزود: در روز چهارم خرداد ۱۴۰۳ نیز روز دزفول، مقاومت و پایداری مردم خرمشهر و دزفول و تبیین مقاومت آنها نامگذاری شده است.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در پنجم خرداد نیز ستادهای ملی مقاومت با مسئولیت بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ستادهای استانی با مسئولیت استانداران در شهرها با مسئولیت فرماندهان و در دهستان ها با مسئولیت دهیاران برنامه های متنوعی پیش بینی کرده اند.

جعفری با بیان اینکه در سوم خرداد ۱۴۰۳، ۴۷۷ ستاد کشوری ۸۴ برنامه کلی را در کشور پیش بینی کرده اند و بیش از هزار فعالیت میان این ستادها تقسیم کار شده است، افزود: در این روز از ۱۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی می شود و ۳۲ نماهنگ در فضای مجازی منتشر، ۲۵۰ مراسم شهدا و تکریم ایثارگران در سازمان های لشکری و کشوری پیش بینی شده است.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین از برگزاری ۹۰ نمایشگاه هنری، خوشنویسی در سطح کشور، ۱۰۰ نشست تخصصی برای تبیین عملیات بیت المقدس و دفاع مقدس در نیروهای مسلح، ۴۵ مراسم شب شعر و خاطره با حضور پیشکسوتان و رزمندگان درگیر در آزادسازی خرمشهر، اجرای ۱۰ نمایش بزرگ خیابانی در گرامیداشت آزادسازی خرمشهر خبر داد.

وی با اشاره به افتتاحیه ششمین جشنواره «ترنم فتح» و دومین جشنواره «ترنم حماسه» که سرودهای ملی و نظامی است، افزود: در این روز از دختران فعال در عرصه دفاع مقدس، بانوان فعال دزفول و خرمشهر و همچنین مراسم دیدار با خانواده شهدای شاخص، تقدیر از نویسندگان و ناشران کتاب های شفاهی دفاع مقدس، اجلاسیه ۱۴۴ هزار شهید ارتش در باغ موزه ملی دفاع مقدس، به صدا درآمدن بوق شناورهای سطحی و عطرافشانی گلزار شهدا برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید و مراسم یادواره شهدای دفاع مقدس فراجا به میزبانی نیروهای مسلح و اجرای مراسم شکرگزاری در مرقد مطهر خبر داد و گفت: در مراسم گرامیداشت خرمشهر از کتاب روایت عدل، عملکرد قوه قضاییه در دفاع مقدس رونمایی می شود. قوه قضاییه در دوران دفاع مقدس اسناد و مدارک فراوانی را در دادگاه بین المللی علیه صدام جمع آوری و ارایه کرد و تمام مدارک ثبتی مناطق خوزستان را نیز محافظت کرد و سپس به مردم بازگرداند.

جعفری همچنین از برگزاری مراسم در ستادهای سوم خرداد وزارت کشور خبر داد و گفت: یادواره شهدای فتح خرمشهر در شهرهای مختلف، برگزاری جشنواره بین المللی رسام که زودتر از ماه رمضان برگزار شد از دیگر برنامه های بزرگداشت روز ملی مقاومت و آزادسازی خرمشهر است.

نظر شما