شناسهٔ خبر: 66741349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز | لینک خبر

کلیسایی که پناهگاه همجنسگرایان شد - ادیان نیوز

در قلب جامعه سنتی کلیساهای سیاه‌پوستان، برندان توماس کرولی، کشیش ارشد کلیسای باپتیست میرتل، با شجاعت پرچم برابری همجنسگرایان را برافراشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تحریریه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از آسوشیتدپرس، برندان توماس کرولی، کشیش ارشد کلیسای باپتیست میرتل، یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای سیاه‌پوستان در آمریکا، در سال ۲۰۱۵ با اعلام همجنس‌گرا بودن خود، چالشی جسورانه را در برابر دیدگاه‌های سنتی برخی از کلیساهای سیاه‌پوستان آغاز کرد.

پس از این سخنرانی با وجود ترک برخی از اعضای کلیسا، کرولی و کلیسای باپتیست میرتل به مسیر خود در ایجاد فضایی برای حمایت از همجنسگرایان به تلاش خود ادامه داده‌اند.

تلاش‌های کرولی به اینجا ختم نشد. او با درک چالش‌هایی که افراد LGBTQ در بسیاری از کلیساهای سیاه‌پوستان با آن مواجه هستند، کتابی با عنوان “دگرباش کلیسای سیاه‌پوستان” نوشته است. این کتاب راهنمایی موثر برای سایر کلیساها در جهت ایجاد فضایی محترمانه برای پذیرش همه افراد ارائه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا با درک عمیق‌تر آموزه‌های مذهبی، تعصبات را کنار بگذارند و به سمت برابری و پذیرش کامل حرکت کنند.

او از کلیسا ها خواسته است به تمامی افراد، فارغ از گرایش و تمایلات جنسی آنان توجه کنند و تبعیضی میان آنان قائل نشوند. از همین روی، این کلیسا به مامن و پناهگاه اقلیت های جنسی و دگرباشان مبدل شده است.

بسیاری از کلیساهای سیاه‌پوستان با LGBTQ مخالف هستند و این موضوع چالش‌های زیادی را برای افراد جامعه اقلیت های جنسی در این مقطع ایجاد می‌کند.

البته کلیسای باپتیست میرتل نمونه‌ای از کلیسای سیاه‌پوستی است که پذیرای دگرباشان جنسی است و الهام‌بخش سایر کلیساها برای تغییر دیدگاه‌های خود است.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. تلاش ما در تحریریه ادیان نیوز بر آن است که با ارائه ترجمه‌های دقیق و خوانا از اخبار و مطالب مربوط به حوزه دین و مذهب، پلی ارتباطی بین شما و دنیای متنوع و پویای این حوزه ایجاد کنیم.

ما مشتاقانه منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات شما در مورد این ترجمه و سایر محتوای ادیان نیوز هستیم. لطفاً دیدگاه‌ها و نظرات خود را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

هیئت تحریریه ادیان نیوز

برای مطالعه بیشتر:

همجنسگرایی برندان توماس کرولی کشیش ارشد کلیسای باپتیست میرتل من یک کشیش سیاه پوست مغرور و همجنسگرا هستم

نظر شما