شناسهٔ خبر: 66740918 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن جهاد تبیین است

زنجان- قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بدون جهاد تبیین نمی‌توان با جنگ ترکیبی دشمنان مقابله کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیران کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: هر کسی به اندازه سهم خود باید نسبت به جهاد تبیین احساس تکلیف داشته باشد اما شرط اصلی جهاد تبیین فهم درست و دقیق از موضوع است.

وی روشنگری و تبیین را یکی از رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی خواند و گفت: اکنون با هجمه‌ها و جنگ ترکیبی دشمن مواجه هستیم و بدون جهاد تبیین نمی‌توان با جنگ ترکیبی دشمنان مقابله کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید مخاطب را با واقعیت آشنا و آن‌ها را در مسیر درست اقناع کنیم، عنوان کرد: موضوع اقناع‌سازی مخاطبان به فرایند جهاد تبیین گره خورده است بنابراین باید رویکرد و سویه حرکت‌ها و مأموریت‌ها به سمت تبیین‌گری باشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها در بیانات سال‌های گذشته خود به جهاد تبیین تاکید کرده اند، تصریح کرد: این موضوع اهمیت تبیین به‌ویژه برای نسل‌های جوان و نوجوان را برجسته می‌سازد.

حریزاوی ادامه داد: هم اکنون کارهای متعدد فرهنگی در این خصوص انجام می‌شود ولی کسانی که در این حوزه اشراف ندارند نباید بدون علم و آگاهی وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه جنگ شناختی از سال ۱۹۷۰ طراحی شده است، گفت: در این میان ۲۰۰ مقاله نیز در خصوص جنگ ترکیبی نگارش شده است و دشمن با مخاطب‌شناسی برنامه‌های مختلفی را برای قشرهای مختلف از جمله نوجوانان و بانوان تدارک دیده است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به لزوم نوآوری و طراحی نو در حوزه تبلیغات اسلامی تاکید کرد و افزود: ورود فناوری‌های جدید به عرصه تبلیغات اسلامی بسیار مهم و ضروری است و باید با زبان مخاطب آشنا بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای شروع به کار دولت بر موضوع بازسازی فرهنگ و رسانه تاکید کردند، ادامه داد: ایشان در جلسات بعدی نیز بر لزوم بازسازی نرم‌افزار و مدیریت فکری جامعه تاکید کردند که باید به این مطالبات توجه کرد.‌

حریزاوی با اشاره به اینکه کادرسازی و نیروپروری یکی از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی است، عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نیز باید مد نظر قرار گیرد تا نخبگان در این حوزه بیش از گذشته فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه به مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان توصیه کرد: با تعامل با فرهیختگان و اندیشمندان با روش جامعه‌نگرانه در حوزه فرهنگ عمل کند.

در این مراسم از خدمات حجت الاسلام سعید احمدی قدردانی و حجت الاسلام علی یوسفی به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان معرفی شد.

نظر شما