شناسهٔ خبر: 66740912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاروانسرای نیک‌پی میزبان جشنواره بادبادک‌ها

به مناسبت هفته میراث فرهنگی و موزه‌ها جشنواره بادبادک‌ها در زنجان به میزبانی کاروانسرای ۵۵۰ ساله نیک‌پی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

کاروانسرای نیک‌پی میزبان جشنواره بادبادک‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، طی دو سال أخیر برگزاری جشنواده بادبادک‌ها در شهر نیک‌پی از توابع شهرستان زنجان رونق گرفته و امسال نیز مطابق سال‌های گذشته، کاروانسرای ۵۵۰ ساله این شهر که کوچکترین شهر زنجان نیز به شمار می‌رود، میزبان این جشنواره خواهد بود.

تاریخ برگزاری این جشنواره که همراه با برپایی ورزش‌های بومی، محلی، صنایع‌دستی و غذا‌های سنتی بخش زنجانرود بوده و با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌های زنجانی برگزار خواهد شد، روز جمعه ۴ خردادماه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ اعلام شده که هدف از برگزاری آن نیز آشنایی کودکان و بزرگسالان با فضای تاریخی کاروانسرای نیک‌پی است.

کاروانسرای نیک‌پی یکی از چهار کاروان‌سرای معروف زنجان است.

این کاروانسرا دارای قدمت ۵۵۰ ساله بوده و در زمان شاه عباس دوم در مسیر یکی از راه‌های مهم بازرگانی فلات ایران ساخته شده است.

این کاروانسرا از نظر جغرافیایی در نقطه مهمی قرار داشته و اکثر تجار آن زمان برای گذر از ایران و رسیدن به مقصد خود می‌بایست این مسیر را طی می‌کردند.

کاروانسرای نیک‌پی استان زنجان (کاروانسرای شاه‌عباسی) در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر زنجان قرار گرفته که برای رفتن به آنجا از زنجان می‌توانیم وارد اتوبان زنجان - تبریز شویم بعد از طی حدودا ۳۸ کیلومتر به سه‌راهی نیک‌پی برسیم یا از جاده قدیم زنجان - تبریز به سمت نیک‌پی حرکت کنیم. این کاروانسرا در ۲۵۰ متری جنوب نیک‌پی واقع شده است.

نظر شما