شناسهٔ خبر: 66739191 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

حضور ناو بالستیک‌زن سپاه در نزدیکی جزیره دیگو گارسیا

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناو شهید مهدوی برای نخستین مرتبه تا نزدیکی جزیره دیگو گارسیا که محل استقرار نیروهای آمریکایی است پیش رفت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش تسنیم،‌ دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگویی درباره بازگشت ناوگروه شهید سلیمانی این نیرو از ماموریت عبور از خط استوا گفت:‌ برای اولین بار رزمندگان نیروی دریایی سپاه پس از همرزمان خود در نیروی دریایی ارتش توانستند از خط استوا عبور کنند.

وی افزود: در این ماموریت ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی در غالب ناوگروه شهید سلیمانی پس از 39 روز دریانوردی روز گذشته با موفقیت به کشور بازگشت. در این ماموریت ناو شهید مهدوی با عبوئر از تنگه ها‌ی مهم و راهبردی جهان مانند تنگه مالاگا و عبور از خط استوا از منطقه ناوگان پنجم آمریکا عبور و وارد منطقه ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: همانطور که مستحضرید در رزمایش پیامبر اعظم 18 برای نخستین مرتبه از روی این ناو موشک‌های بالستیک شلیک و با موفقیت آزمایش شد و در این ماموریت همین ناو برای نخستین مرتبه تا نزدیکی جزیره دیگو گارسیا که محل استقرار نیروهای آمریکایی است نیز رفت.

دریادار تنگسیری تصریح کرد:‌ عمده رزمندگان حاضر در این ماموریت دارای 7 سال عمر خدمتی بودند و بدون اینکه از سایر ارگانها کمکی بگیرند برای نخستین مرتبه وارد دریایی شدند که برای آنها ناشناخته بود. به این جهت در این ماموریت کاربزرگی صورت گرفت.

نظر شما