شناسهٔ خبر: 66739172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

علی اف:

مرز میان ایران و آذربایجان، مرز دوستی و برادری است

علی اف: رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار با رئیس جمهور کشورمان گفت: مواضع ایران و آذربایجان در مسائل منطقه و بین‌المللی یکسان است و امروز تمام دنیا شاهد دوستی ایران و جمهوری آذربایجان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در آیین افتتاح سد قیز قلعه سی با تاکید بر اینکه امروز روابط ایران و آذربایجان جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: نیروگاه خداآفرین و سد قیز قلعه‌سی امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور آذربایجان با قدردانی از ایرانیان که در احداث این نیروگاه مشارکت داشته‌اند، افزود: برای ساخت این پروژه‌ها از ظرفیت‌های بزرگی بهره گرفته شده است چرا که اجرای چنین پروژه‌ها نیاز به تجربه بالایی داشت.

وی با اشاره به اینکه دوستی میان دو کشور سابقه تاریخی دارد، تصریح کرد: اجرای این پروژه نشان دهنده دوستی دو کشور است و امروز تمام دنیا شاهد دوستی میان ایران و آذربایجان هستند. مردم ما در یک منطقه می‌زیسته‌اند و مراودات دو کشور در عالی‌ترین سطح قرار داشته است.

علی‌اف ادامه داد: اولین بار است که روسای دو کشور در مرز دیدار می‌کنند که نشان می‌دهد مرز میان ایران و آذربایجان، مرز دوستی و برادری است.

وی گفت: امروز با رئیس جمهور ایران درباره مسائل بسیار مهمی مذاکره کردیم و اطمینان حاصل کردیم که دیدگاه‌های ما به ویژه در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک است و ما در چارچوب تمام سازمان‌های بین المللی از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

الهام علی‌اف همچنین تصریح کرد: پروژه‌های مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان که در حوزه حمل و نقل در حال اجرایی شدن است برای ما و منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ کریدور شمال-جنوب برای منطقه بسیار مهم است و با ایجاد زیرساخت‌های راه آهن در ایران این کریدور به حیاتی‌ترین رگ حمل و نقل دنیا بدل خواهد شد.

رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی حمل و نقل بین دو کشور در سال گذشته، افزود: پس از افتتاح راه آهن، این میزان بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امروز پل جدید آق‌بند نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که بخشی از کریدور شمال جنوب است و جمهوری آذربایجان را به نخجوان متصل می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما