شناسهٔ خبر: 66739031 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طراحی و ساخت سامانه پایش و مدیریت مصرف برق

نخبگان جوان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند سامانه پایش و مدیریت مصرف برق را طراحی و تولید کنند.

صاحب‌خبر -

***/ طراحی و ساخت سامانه پایش و مدیریت مصرف برق   /// ( اختصاصی خبرنگار)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مصاحبه با خبرنگار ما گفت : سامانه‌ مدیریت کنتور‌ها و داده‌های اندازه گیری را برای مدیریت و پایش مصرف برق کشور طراحی کردیم که یک سکوی چندبخشی بوده و قادر است داده‌های تجهیزات را جمع آوری و اندازه گیری کند . 
آرش قیلاو افزود: این سامانه دانش بنیان مدام با بهره گیری از یک هسته بسیار قدرتمند، قرائت و جمع آوری داده‌ها را به صورت سریع، منظم، قابل اعتماد و پایدار برای شرکت‌هایی که نیاز به داده‌های دقیق، پایدار و لحظه‌ای در جهت حفظ و نگهداری شبکه، گسترش آن و جلوگیری از تلفات انرژی دارند، ارائه می‌دهد. 
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: سامانه‌ای که ما طراحی کردیم قابلیت مدیریت اطلاعات مشترکین و تمامی فرآیند‌های وابسته را داراست و این توانایی را دارد تا برای مشترکین صدور قبض کرده و مدیریت مالی آنها را انجام دهد در واقع این محصول قادر است حجم زیادی از داده را بررسی کرده و در زمینه‌های مختلف گزارش‌های پیچیده، کاربردی و نتیجه محور ارائه کند.
قیلاو افزود : این سامانه در مدیریت شبکه برق ایران به عنوان یک نرم افزار ملی درحال بهره برداری است و شرکت‌های توزیع کشور از آن استفاده می‌کنند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این سامانه پیش از این با 10 برابر قیمت محصول ما از کشور سوئد وارد می‌شد، گفت: استفاده از این سامانه باعث شده است در مصرف برق کشور تا ۵ درصد صرفه جویی شود و آمار‌ها نشان می‌دهد که تا ۵ درصد خاموشی‌های برنامه ریزی نشده کشور را کاهش داده است.

نظر شما