شناسهٔ خبر: 66738827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۹۷۳ کودک مبتلا به سوء تغذیه در همدان شناسایی شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سال گذشته ۹۷۳ کودک زیر ۵ سال مبتلا به سوء تغذیه شناسایی و به وزارت رفاه معرفی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

فاطمه ترکمان اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه پارسال 35 هزار و 623 مورد مشاوره تغذیه رایگان توسط کارشناسان تغذیه سیستم بهداشتی به مردم همدان ارائه شده است، اظهار داشت: 973 کودک زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه نیز شناسایی و به وزارت رفاه معرفی شده‌اند.

وی از توزیع 5 هزار و 838 بسته غذایی به ارزش 58 میلیارد و 380 میلیون ریال در بین کودکان مبتلا به سوء تغذیه خبر داد و تصریح کرد: 10 هزار و 800 سبد غذایی نیز بین مادران بارداری که دچار سوء تغذیه هستند توزیع شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 900 مادر دچار سوء تغذیه در استان شناسایی شده است، عنوان کرد: اجرای مکمل یاری با مگادوز ویتامین A  برای همه کودکان 2 تا 5 سال استان که شامل 71 هزار و 645 کودک شده، از اقدامات مهم حوزه بهداشتی است.

ترکمان اسدی از اجرای برنامه مکمل یاری دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم با مکمل‌های آهن و ویتامین D خبر داد و گفت: این طرح 123 هزار و 659  دانش آموز را پوشش داده است.

وی به برگزاری پویش ملی سلامت و اطلاع رسانی تغذیه سالم به مدت یک ماه اشاره کرد و افزود: در این پویش آموزش برای 21 هزار و 922 در خصوص شیر، لبنیات و نمک یددار انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اجرای بررسی میزان کفایت دریافت ید در جامعه خبر داد و اظهار داشت: بررسی میزان ناامنی غذائی در خانوارهای استان که شامل 2 هزار و  892 خانواده است، از دیگر برنامه‌های ما در سیستم بهداشتی بوده است.

انتهای پیام/743/

نظر شما