شناسهٔ خبر: 66738645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برپایی نمایشگاه فروش محصولات خراسان شمالی در ترکمنستان

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، گفت: نمایشگاه فروش محصولات خراسان شمالی و ۴ استان دیگر هم مرز با همسایه شمالی ایران، در ترکمنستان برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، رمضان بهرامی در چهارمین جلسه اتاق مشترک ایران و ترکمنستان، اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی از جمله اعطای نمایندگی اتاق مشترک به استان خراسان شمالی، پیگیری گذرگاه مرزی استان با همکاری استاندار استان که در پدافند غیرعامل نقش بسزایی دارد و از بار ترافیکی مرزهای دیگر کاسته می‌شود، در دستور کار است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه دائمی محصولات 5 استان هم مرز با ترکمنستان، امضای قرارداد با ایران خودرو و اجاره سالن ایران خودرو جهت برپایی نمایشگاه محصولات استان‌های هم مرز و بزرگداشت سالگرد مختومقلی فراقی شاعر بزرگ ترکمن در یکی از گذرگاه‌های مشترک با کشور ترکمنستان و دعوت از اعضاء هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان از این برنامه‌ها است.

محمد صمدی، رئیس کمیسیون توسعه صادرات و واردات اتاق بازرگانی بجنورد نیز در این نشست با توجه به این که کشور ایران به ویژه استان خراسان شمالی دارای بیشترین مرز مشترک با کشور ترکمنستان است و با توجه به اشتراکات بسیار زیاد قومی، فرهنگی، دینی و غیره لزوم داشتن گذرگاه مرزی ضروری است تا تجار و بازرگانان استان صادرات و واردات خود را از این گذرگاه انجام دهند.

وی افزود: بنابراین یکی از اقدامات مهم و اساسی اتاق مشترک پیگیری گذرگاه مرزی در استان است و همچنین پیگیری مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی در کشور مذکور باید در اولویت باشد.

صمدی مطالبه و پیگیر گذرگاه مرزی استان با کشور ترکمنستان، گفت: در  سفری که سال گذشته برای بازدید از نمایشگاه ایران در ترکمنستان داشتیم در آن نمایشگاه تجار و بازرگانانی از استان نیز شرکت داشتند که ثمرات و  دستاوردهای بزرگی برای استان به ارمغان داشت. 

وی با دعوت استاندار و هیئت تجاری استان آخال ترکمنستان به استان خراسان شمالی، عنوان کرد: تفاهم‌نامه و قراردادهایی بین تجار و بازرگانان دو کشور امضا شده که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

انتهای پیام/311/

نظر شما