شناسهٔ خبر: 66738345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نقدعلی: همچنان وضعیت جمعیت بحرانی است

علی قورچیان

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگرچه قانون جوانی جمعیت توانسته از سرعت شیب کاهش جمعیت و همچنین سرعت شیب آمار طلاق بکاهد اما برخی احکام این قانون نظیر اعطای زمین به مادران همچنان بر روی زمین مانده که باید سریع‌تر اجرایی گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدتقی نقدعلی در نشست فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده به مناسبت فرارسیدن سومین سالروز تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بیان کرد: یکی از مطالبات جدی که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند و اساسا عملی منطقی و عقلانی است بحث جمعیت و رشد جمعیتی می‌باشد.

وی ادامه داد: یکی از قوانینی که رهبری نسبت به ضرورت آن اذعان داشتند بحث قانون جوانی جمعیت بود مجلس یازدهم به این زمینه ورود داشت و بیش از ۱۰۰ جلسه تشکیل شد. احکام قانونی زیادی به تصویب رسید اما متاسفانه بخشی از این احکام بر روی زمین مانده است. باید بگویم هنوز که هنوز است بحث رشد جمعیت شرایط خوبی ندارد وضع همچنان بحرانی است. درست است براساس آماری که ارائه شده است اوضاع رو به بهبودی در حال حرکت است اما بسیاری از احکام قانون جوانی جمعیت بر روی زمین مانده است.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال با وجود احکام قانونی دیده شده برای اعطای زمین به خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند در حوزه انتخابیه بنده این حکم قانونی بر زمین مانده است. بیش از ۱۰۰۰ نفر مشمول این حکم قانونی می‌شوند و علی‌رغم این‌که زمین در دست دستگاه‌های نظامی و دانشگاهی وجود دارد اما همکاری لازم جهت اعطای زمین صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید اهتمام ویژه‌ای برای اجرای احکام قانون جوانی جمعیت داشته باشد. درست است که این قانون در حوزه توقف شیب کاهش جمعیت و افزایش آمار ازدواج نقش‌آفرین بوده است و توانسته ترمز آمار طلاق را بکشد اما در بعضی حوزه‌ها کار باقی‌مانده است. یکی از این موارد بحث اعطای زمین به خانوارها است که ما انتظار داریم با همکاری دستگاه‌ها محقق شود.

انتهای پیام

نظر شما