شناسهٔ خبر: 66737237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه سمنان:

جهاد تبیین، تنها به سخنرانی محدود نمی‌شود

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه «جهاد تبیین» تنها سخنرانی نیست، گفت: ایجاد ارتباط موثر و دوسویه با دانش‌آموزان در محافل ورزشی و تحصیلی یکی از راه‌های تحقق جهاد تبیین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در نشست فعالان حوزه جهاد تبیین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار کرد: انجام مذاکرات و گفتگوهای علمی و تخصصی در باب روش‌های تحقق جهاد تبیین، امری الزامی و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه نباید از ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف جهاد تبیین صرف‌نظر کرد، افزود: باید به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توان از ظرفیت تجمعاتی همچون راهپیمایی اربعین و روز شهادت حضرت زهرا (س) یا برنامه‌های ورزش همگانی برای تولید سرمایه اجتماعی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تلاش گروه‌های فرهنگی و تبلیغی بانوان در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و پس از آن شایسته تقدیر است، خاطرنشان کرد: بسیاری از اقداماتی که بانوان دغدغه‌مند در سال‌های اخیر دنبال کرده‌اند، نتیجه داده است، هرچند بعضی از آن‌ها شاید رسانه‌ای نشده باشد.

مطیعی با انتقاد از اقدامات نمایشی و شعاری در امر جهاد تبیین، تصریح کرد: هر کاری جنبه آمارسازی و نمایشی پیدا کند، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

وی با اشاره به مأموریت رهبر معظم انقلاب برای جذب جوانان به مراکز دینی، افزود: هرچند نشست و برخاست با جوانان و شنیدن نظرات آنان مفید است، اما تا زمانی که این تلاش‌ها به ارتباط سازنده تبدیل نشود، مؤثر نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار کرد: هدف‌گذاری نهایی درباره ارتباط با جوانان باید این باشد که نسل جوان و نوجوان را از فرهنگ غرب جدا کنیم و آنان را بر سر سفره دین خدا بنشانیم.

مطیعی با بیان اینکه تجمعات دینی و مذهبی باید به موج فرهنگی و اجتماعی برای تعالی جامعه منجر شود، خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال در روزهای گذشته برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت حکیم فردوسی در استان سمنان برگزار شد که در بعضی از آن‌ها حضور پیدا کرده‌ایم و البته بعضی به مسیرهای دیگری برده شد، اما این برنامه‌ها توانستند سرمایه اجتماعی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از این برنامه‌ها افرادی با فرهنگ اسلامی ایرانی همراهی کردند که شاید حضور آن‌ها در مساجد یا محافل مذهبی کم‌رنگ باشد، اما وظیفه داریم تمام گروه‌ها را به نظام و انقلاب علاقه‌مند کنیم.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه «جهاد تبیین» فقط سخنرانی نیست، تصریح کرد: ایجاد ارتباط مؤثر و دوسویه با دانش‌آموزان در محافل ورزشی و تحصیلی یکی از راه‌های تحقق جهاد تبیین است.

مطیعی با اشاره به نحوه اثرگذاری فیلم‌های هالیوود بر افکار و اندیشه‌ها، افزود: هالیوود گاهی فیلم‌هایی را می‌سازد که هدف آن فقط در پنج دقیقه از فیلم یا کمتر به نمایش درمی‌آید.

نظر شما