شناسهٔ خبر: 66737198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سمپاشی ۲۹ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در رامشیر

رئیس اداره دامپزشکی رامشیر گفت: ۲۹ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در دو ماهه نخست سالجاری سمپاشی شد.

صاحب‌خبر -

سمپاشی 29 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در رامشیر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میلاد عامری با اشاره به اهمیت مبارزه با انگل‌های خارجی دامی گفت: جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان مانند تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو و کنترل بیماری‌های انگلی از اهداف این سمپاشی است.


وی با اشاره به اهمیت مبارزه با کنه‌های موجود در بدن دام‌ها و اماکن دامی، افزود: بیماری تب کریمه‌کنگو از طریق کنه آلوده به ویروس منتقل می‌شود.


عامری ادامه داد: ۷ هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان و ۲۹ هزار مترمربع جایگاه دام علیه انگل‌های خارجی دام از ابتدای سال تاکنون با اولویت واحد‌های پرورش دام روستایی، مناطق دارای آلودگی کنه‌ای زیاد و واحد‌های دارای تردد بالای دام با توان بخش دولتی دامپزشکی شهرستان رامشیر بصورت کاملا رایگان انجام پذیرفت.


رئیس اداره دامپزشکی امیدیه اضافه کرد: مکان‌های تاریک، نمناک و فاقد تهویه مناسب، سقف‌های چوبی و درز دیوار‌های فاقد پوشش سیمان از بهترین مکان‌ها برای تخم ریزی حشرات موزی است که اصلاح و بهسازی جایگاه دام از اصلی‌ترین عوامل مهارحشرات موزی و آلودگی انگل‌های خارجی است.


وی همچنین از شهروندان خواست از مصرف گوشت، آلایش خوراکی و فرآورده‌های خام دامی که در خارج از کشتارگاه ذبح می‌شوند و یا فاقد مهر نظارت و بازرسی دامپزشکی است، جدا خودداری کنند.

نظر شما