شناسهٔ خبر: 66737134 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استفاده از ظرفیت سمن‌ها منجر به کاهش معضلات اجتماعی می‌شود

رییس کل دادگستری البرز گفت: دستیابی به حقوق شهروندی به عنوان یکی از مهمترین اهداف قوه قضاییه با کمک سازمان‌های مردم نهاد بدست می‌آید.

صاحب‌خبر -

 رییس کل دادگستری البرز در نشست با مدیران نهاد‌های مردمی استان البرز گفت: اصل هم‌اندیشی و تعامل با دستگاه‌های خارج از قوه قضاییه یکی از سیاست اصلی و مهم قوه است و بر اساس سند تحول باید از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.
 
فاضلی هریکندی افزود: شناسایی مشکلات و معضلات جامعه و کشور با کمک سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بخشی که با جامعه از نزدیک برخورد دارند بسیار راهگشاست. همه دستگاه‌ها بر اساس سیاست‌های نظام باید از هم افزایی و هم اندیشی استفاده کنند، زیرا حاکمیت بدون نهاد‌ها و کمک‌های مردمی نمی‌تواند همه امور را انجام دهد. 
 
به گفته رییس کل دادگستری استان امروز استفاده از سمن‌ها و نهاد‌های مردمی ظرفیت‌های بسیار مهمی هستند که در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته اند و این ظرفیت در کنار جامعه نخبگانی و دانشگاهی می‌توانند در نهایت به کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی منجر شود.
 
او تاکید کرد: برنامه عملیاتی که در قوه قضاییه در حال اجراست برگرفته از سند تحول است که تلاش آن افزایش سطح رضایتمندی مردم و کاهش جرم در کشور است که در همه این برنامه‌ها رد پای لزوم حضور نهاد‌های مردمی برای دستیابی به اهداف ترسیم شده وجود داردو ما پذیرای برنامه‌ها و پیشنهاد‌های آنها برای بهبود وضعیت فعالیت‌ها و اهداف قوه قضاییه هستیم.
 
فاضلی تاکید کرد: یکی از چالش‌های ما در حوزه سرقت به عنوان پرتکرارترین جرم کشور ایجاد اشتغال پایدار برای مجرمان بعد از گذراندن زمان زندان آنهاست که در این زمینه هم می‌توانیم از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم.

نظر شما