شناسهٔ خبر: 66736951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار کرمان: ۳۰ درصد مردم از خدمات ادارات دولتی رضایت ندارند

استاندار کرمان با بیان این‌که ۵۰ درصد مردم از خدمات دستگاه‌های اجرایی و روش‌های آن اطلاعی ندارند، گفت: این عدد، رقم بسیار بالایی است و به هر شکلی باید به رفع این مشکل کمک کنیم. استاندار کرمان با بیان این‌که ۵۰ درصد مردم از خدمات دستگاه‌های اجرایی و روش‌های آن اطلاعی ندارند، گفت: این عدد، رقم بسیار بالایی است و به هر شکلی باید به رفع این مشکل کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در نشست شورای راهبری توسعه و تحول اداری استان کرمان گفت: همچنین حدود ۳۰ درصد مراجعه‌کنندگان از خدمات‌دهی دستگاه‌های اجرایی رضایتمندی بالایی ندارند.
وی با بیان این‌که تعدد سامانه‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی به جای رفع مشکلات مردم، به مشکل و گرهی جدید برای کار آنان تبدیل شده است ادامه داد: گاهی سامانه‌ها و دستگاه‌ها به یکدیگر متصل نیست و این موضوع گرفتاری مردم را افزایش داده است.
فداکار در ادامه بیان کرد: در این زمینه مدیران یک دور به عنوان منتقد، روش‌ها و فرایند‌ها را بازنگری کنند کار دشواری نیست، اما می‌تواند به رفع مشکلات مردم کمک کند.
وی یادآور شد: باید سیستم راهنمایی خوب در دستگاه‌های اجرایی استان کرمان ایجاد شود، زیرا بخشی از مراجعه‌کنندگان شاید نتوانند از سیستم هوشمند استفاده کنند و لذا هر ۲ مورد باید وجود داشته باشد.
استاندار کرمان با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها مراجعه مردمی چندانی ندارند گفت: وجود میز راهنما در برخی دستگاه‌ها ضروری است و بخشی از مشکل مردم را رفع می‌کند و گره بسیاری را می‌گشاید.
وی خاطرنشان کرد: برخی از این اقدامات برای رهنمایی و کمک به مراجعه‌کنندگان هزینۀ چندانی ندارد و فقط باید ضمن توجه به نیروی انسانی، نظارت شود. در این زمینه برخی دستگاه‌ها در دیگر استان‌ها حتی حاضر به راهنمایی مراجعه‌کنندگان نیستند و برخی جا‌ها برچسب «سوال نفرمایید» نصب شده که ما در استان کرمان باید برعکس آن عمل کنیم.
فداکار افزود: گاهی گیر کار مردم فقط یک پاسخ است، اما نوع برخورد و راهنمایی اولیه می‌تواند گره‌گشای کار‌های مراجعه‌کننده باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان تلاش کنند تا استان امسال رتبه خوبی در حوزه بهره‌وری کسب کند گفت: زمانی که رقم قبض برق بالا می‌رود باید اصلاحاتی در مصرف انجام دهیم، اما گاهی برخی ادارات حتی به آن فکر هم نمی‌کنند، در این زمینه برخی غیر ضروریات را می‌توان مدیریت و حذف کرد.
استاندار کرمان همچنین با اشاره به هزینۀ نگهداری ماشین‌آلات ادارات و راهکار‌های کاهش این هزینه بیان کرد: گاهی خرابی شیر آب در برخی دستگاه‌ها ۲ سال طول می‌کشد و برخی ساختمان‌های اداری استان حتی ریزش کرده و اقدامی برای رفع آن نمی‌شود.
وی با اشاره به چالش‌های حوزه انرژی در تابستان و زمستان‌ها گفت: انرژی حوزه مهمی است که کاستی‌های آن گاهی خود را نشان می‌دهد و در این زمینه مدیران قبض برق را کنترل کنند، زیرا ما باید در مورد تامین انرژی میلیون‌ها انسان پاسخگو باشیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه مدیران و افراد فعال درون دستگاه‌های اجرایی خودشان می‌توانند بهترین منتقد باشند، اضافه کرد: ارزیابی‌های سازمان مدیریت را کنار بگذارید و با وجدان کاری به این بخش ورود کنید و در این زمینه تجربه موفق خود را برای دیگران بازگو کنید.
وی ادامه داد: نکته دیگر آموزش است و مدیران در خصوص تمامی حوزه‌ها به ویژه قوانین جدید مطالعه داشته باشند و نگذارند اطلاعات دستگاه‌ها و افراد راکت بماند.
فداکار افزود: آموزش برای مدیران امری ضروری است و در این زمینه اطلاعات ما باید به عنوان یک ضرورت روزانه، به‌روز شود. مدیران در حوزه آموزش، بهره‌وری و خدمات‌دهی با نگاه خودانتقادی وارد عمل شوند و سپس ببینید که چه اتفاقاتی در حوزه کاری شما می‌افتد.
انتهای پیام

نظر شما