شناسهٔ خبر: 66736727 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

با حضور استاندار یزد؛

از ۱۶ استاد سرآمد آموزشی دانشگاه یزد تجلیل شد

در مراسم گرامیداشت مقام استاد که با حضور استاندار یزد، جمعی از اعضای هیئت علمی و مسئولان دانشگاه برگزار شد، از ۱۶ استاد سرآمد آموزشی این دانشگاه تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه یزد، مهران فاطمی در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت مقام استاد گفت: اعتبارات استان یک اعتبارات محدودی است. دانشگاه به عنوان یک دستکاه ملی بودجه بگیر استانی نیست و اختصاص یک ریال از اعتبارات استانی به دستگاهی که ملی است تخلف محسوب می شود.

استاندار یزد اظهار کرد: از آنجایی که منبع تحول و پیشرفت دانشگاه و آموزش و پرورش است، ما باید در سطح ملی پیگیری کنیم و اعتبارات را افزایش دهیم. دانشگاه یزد به نسبت شاخص‌ها و قدمتی که دارد در صدر تخصیص اعتبارات ملی است.

وی تاکید کرد: باید اقداماتی انجام داد تا دانشگاه یک درآمد پایدار داشته باشد.

فاطمی همچنین در خصوص پروژه ساختمان آمفی تئاتر دانشگاه یزد نیز گفت: برای تکمیل این پروژه مبلغ بیست میلیاردتومان از سوی استانداری در نظر گرفته شده بود که این امر محقق خواهد شد.

استاندار یزد در خصوص بحث مسکن دانشگاهیان دانشگاه یزد نیز گفت: با پیگیری‌های مجدانه رئیس دانشگاه و مسئولان استانی، زمین‌های این واحد دانشگاهی برای اجرای طرح مسکن ملی واگذار شد و کار طبق روال در حال انجام است. دانشگاه یزد تنها دانشگاهی است که کارسازی این امر انجام شده است و مقرر شده ۵ هزار واحد مسکونی در مرغوبترین زمین به دانشگاهیان تعلق گیرد و این اتفاق بزرگ،‌ نشدنی و مبارکی بود که با پیگیری رئیس دانشگاه یزد انجام شد.

فاطمی در مورد مسئله جاده گازی نیز اظهار کرد: در این مورد ملاک همان چیزی است که تعهد شده و هیچ کس از آن حق تخطی ندارد و طبیعتا اگر تخطی اتفاق افتد قطعا برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد حق دانشگاه تضییع شود.

رئیس دانشگاه یزد نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و روز معلم، یاد و خاطره استادان و دانشجویان فقید دانشگاه را گرامی داشت و گفت: مرحومان هاشم‌زاده و حجت‌الاسلام موسوی‌زاده از اساتید فقید دانشگاه یزد بودند که اخیرا به دیار باقی شتافتند. آنها از سرمایه‌های دانشگاه بودند و حق زیادی بر گردن دانشگاه داشتند که برای آنان آرزوی رحمت و مغفرت داریم.

عباس کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه استادان از مهمترین ارکان دانشگاه هستند گفت: ارتقای دانشگاه در رتبه‌بندی‌های مختلف حاصل زحمات شما است. استادان نقش اساسی در ارتقای سطح علمی دانشگاه دارند و باعث افتخار ماست که دانشگاه یزد روزبه‌روز پله‌های ترقی را طی می‌کند.

وی افزود: ما مسئولان وظیفه داریم که که مسائل حقوقی، معیشتی، کمبود امکانات و تجهیزات را برطرف کنیم. خوشبختانه تجهیزات آزمایشگاه‌ها تاحدودی خریداری شده است و به تدریج با همکای و همدلی خوبی که بین معاونت‌ها وجود دارد امسال اکثر آزمایشگاه‌ها را ارتقا خواهیم داد.

وی درخصوص بحث مسکن دانشگاهیان گفت: با حمایت استاندار یزد و همراهی شما استادان، بخشی از زمین‌ها به اعضای هیئت علمی اختصاص یافته است. این یک برنامه کشوری است و در راستای تفاهم‌نامه بین سه وزارت خانه در حال انجام است.

وی همچنین در خصوص انتخاب سرآمدان آموزشی دانشگاه یزد توسط دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه گفت: استادانی که به عنوان سرآمد آموزشی معرفی شده‌اند در چهار شاخص کیفیت آموزشی، آموزش پژوهی، شاگردپروری و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نسبت به دیگر استادان سرآمد بودند.

وی تصریح کرد: در این مراسم از ۱۶ استاد سرآمد در بین ۴۸۰ عضو هیئت علمی دانشگاه یزد تجلیل خواهد شد. از بین ۱۶ استاد سرآمد، نیز یک عضو هیئت علمی به عنوان استاد نمونه کشوری به وزارت علوم معرفی می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد ضمن تبریک دهه کرامت خطاب به اساتید گفت: به نظرم بهترین کلامی که در هر جلسه‌ای ارزش گفتن دارد، سفارش به یاد خدا و رعایت حقوق مردم و خدا است چرا که عاملی که قرآن بر آن پافشاری دارد و می‌تواند انسان را از انحراف از مسیر انسانیت حفظ کند تقواست، تقوا همان نیروی بازدارنده‌ای که مانند ترمز عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدحسن تولائی گفت: حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه در کمتر خطبه نامه‌ای است که به تقوا اشاره نکرده‌ باشند. تقوا یک قدرت معنوی است در واقع همان قدرت ترک گناه است هرچه از گناه دوری کنی به همان اندازه قدرت تقوا افزوده می‌شود انسان با تقوا در مقابل لذیذترین گناه ایستادگی می‌کند و بالعکس هر کسی که در برابر گناه سست و بی‌اراده باشد پایه ایمان و تقوای او سست‌تر می‌شود به طوری که روزی نمی‌گذرد که کاری یا شیطنتی نکند، مطلبی در فضای مجازی و عمومی ننویسد و یا مخالفتی با کسی یا چیزی نکند یا ایرادی نگیرد  چون عادت کرده اگر ترک کند غمگین می‌شود.

مسئول نهاد رهبری افزود: مدیریت نفس و رعایت تقوا بسی مشکل است و نیاز به ممارست و تحمل دارد اگر انسان خود را به چیزی عادت داد برایش ملکه و راحت می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما استادان باید توجه داشته باشیم که سوای اینکه چه درسی به دانشجو می‌دهیم مبادا در صورتی که آگاهی کافی را نداریم مطلبی که ایجاد تردید خصوصا در مسائل اعتقادی کند بر زبان جاری کنیم، چه بسا با یک حرف یا یک رفتار گمراه شود. جایگاه  اساتید در نظر خدای سبحان خیلی رفیع و با عظمت است و نکند که با حرف ما انحرافی اتفاق بیافتد.

محمد مظلوم نیز به عنوان نماینده اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد در این مراسم طی سخنانی مسائل و دغدغه‌های دانشگاه را مطرح و توقعات و درخواست‌های اعضای هیئت علمی را به استاندار یزد منتقل کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۶ استاد سرآمد آموزشی دانشگاه یزد تجلیل شد.

اسامی استادان سرآمد بدین شرح است:

-عباس عسکری، عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی

-حجت‌الاسلام  محمدتقی گل‌محمدی عضو هیئت علمی دانشکده الهیات

- نفیسه رییسی عضو هیئت علمی دانشکده زبان و ادبیات

- فهیمه دهقانی عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

- کمال امیدوار عضو هیئت علمی گروه جغرافیا

- سیدمحمود زنجیرچی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری

- بیژن دواز عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی

- محمدعلی حداد عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک

- محمدمهدی حیدری عضو هیئت علمی گروه زیست‌شناسی

- امیر سیف‌الدینی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی معدن و متالورژی

- محمدرضا میرجلیلی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی عمران

- مهدی یزدیان دهکردی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر

- حمیدرضا ابوطالبی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق

- امین‌الدین حاجی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی

- حسن حسینی نسب عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع

- حمید سودایی‌زاده عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی

نظر شما