شناسهٔ خبر: 66736551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

سخنگوی شورای رقابت در گفت‌وگو با سیتنا: موضوعات حوزه اینترنت در کارگروه اقتصاد دیجیتال در حال پیگیری است

سخنگوی شورای رقابت پیرامون نظارت بر کیفیت اینترنت پس از افزایش ماه‌های اخیر تعرفه، گفت: درگیر موضوعات حوزه اینترنت در کارگروه اقتصاد دیجیتال هستیم و به صورت فشرده مباحث را دنبال می‌کنیم و به محض اینکه شورای رقابت صلاح بداند، ماحصل جلسات اطلاع رسانی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیتنا، اپراتورهای ارتباطی که طی سال‌های گذشته درخواست افزایش تعرفه خدمات اینترنت را بارها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح کرده بودند و موفق به دریافت چراغ سبز از این سازمان نشده بودند، نهایتا دی ماه سال گذشته طبق شروطی که در ادامه می خوانید، ۳۴ درصد به قیمت تعرفه‌های اپراتورهای همراه اضافه شد، البته افزایش ۳۴ درصدی قیمت تعرفه‌ها شامل اینترنت ثابت نیز شد.

مهمترین شروط پذیرفته شده توسط اپراتورهای ارتباطی عبارتند از:

۱- افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳

۲- افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳

۳- افزایش 30 درصدی میانگین سرعت اینترنت در شش ماه آینده

همراه اول و ایرانسل با انتشار اطلاعیه‌هایی جداگانه نسبت به انتشار جداول قیمت قبلی بسته‌های اینترنت و قیمت جدید با احتساب 34 درصد افزایش هزینه، اطلاع رسانی کردند. در همین راستا، شرکت مخابرات ایران و اپرتورهای ارائه دهنده اینترنت ثابت نیز نسبت به اعمال افزایش 34 درصدی تعرفه اینترنت اقدام کردند.

امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این خصوص، اظهار کرد: با اپراتورها توافق کرده ایم که بسته های اینترنت فعلی حذف نشوند، قیمت ترافیک داخلی تغییر نیابد، قیمت ترافیک بین الملل حداکثر ۳۴ درصد افزایش پیدا کند، همچنین در فاز اول ۱۲ دی ماه ۱۰ گیگ اینترنت به مردم هدیه داده شد.

لاجوردی همچنین خاطرنشان کرد: اپراتورها بسته های خود را اعلام کرده اند و برای اطلاع رسانی به مردم در سایت خود ذکر کرده اند، ما نیز در وزارت ارتباطات به صورت لحظه ای میزان توسعه را رصد و گزارش های فصلی آنها را دریافت می کنیم و هم در سامانه نت سنج پلاس میزان پیشرفت در توسه شبکه و بهبود شاخص های ارتباطی و افزایش سرعت اینترنت قابل مشاهده است.

اما با گذشت چندین ماه و نزدیک شدن به موعد مقرر افزایش 30 درصدی میانگین سرعت اینترنت، همچنان افزایش کیفیت و سرعت اینترنت برای کاربران ملموس نیست.

در همین راستا، سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت، در گفت‌وگو با سیتنا پیرامون نحوه نظارت شورای رقابت بر کیفیت اینترنت پس از اعمال افزایش تعرفه، گفت: «در حوزه وضعیت اینترنت جلساتی را برگزار کرده ایم و به محض اینکه شورای رقابت صلاح بداند که ماحصل نتایج را اطلاع رسانی کند، اطلاع رسانی خواهد شد».

وی، ادامه داد: «ما درگیر موضوعات حوزه اینترنت در کارگروه اقتصاد دیجیتال هستیم و به صورت فشرده این مباحث را دنبال می کنیم».

سخنگوی شورای رقابت، تاکید کرد: «در حوزه اینترنت ما یک تنظیم‌گر فنی به نام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم که موضوعات توسط آنها در حال پیگیری است».

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظر شما