شناسهٔ خبر: 66736341 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فوران مجدد آتش‌فشان کوه ایبو ۷ روستا را تخلیه کرد

طبق گزارش منابع خبری، در پی فوران مجدد آتشفشانی در جزیره دورافتاده هالماهرا اندونزی، مردم هفت روستای مجاور تخلیه شده اند. طبق گزارش منابع خبری، در پی فوران مجدد آتشفشانی در جزیره دورافتاده هالماهرا اندونزی، مردم هفت روستای مجاور تخلیه شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، مقامات روز یکشنبه اعلام کردند که آتشفشانی در جزیره دورافتاده هالماهرا اندونزی به طرز چشمگیری فوران کرده و ابرخاکستری سنگینی را به آسمان پرتاب کرده و مردم هفت روستای مجاور تخلیه شده اند.

طبق گزارش رویترز و بر اساس اطلاعات و تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط آژانس آتشفشان شناسی اندونزی، کوه ایبو عصر شنبه فوران کرد و خاکستری به ارتفاع ۴ کیلومتر (۲.۵ مایلی) را به سمت آسمان فرستاد و این واقعه به شکل گرفتن طوفان رعد و برق بنفش رنگ در اطراف دهانه آن انجامیده است.

عبدال مهری، سخنگوی اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی اندونزی در بیانیه‌ای گفت: یک تیم مشترک متشکل از پلیس، ارتش و مقامات تجسس و نجات برای تخلیه ساکنان روستا‌های اطراف به منطقه اعزام شدند.

عکس‌های به اشتراک گذاشته شده توسط آژانس بلایای طبیعی نشان می‌دهد که مقامات به سالمندان کمک می‌کنند، در حالی که سایر ساکنین با استفاده از خودرو‌های سنگین منتقل شده و در چادر‌های اضطراری برای شب اسکان داده شده اند.

این آژانس هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد افرادی که جابجا شده اند ارائه نکرد، اما مقامات توصیه کرده اند که شعاع هفت کیلومتری (۴.۳۵ مایلی) پاکسازی شود.

آژانس آتشفشان شناسی اندونزی روز پنجشنبه پس از فوران ایبو چندین بار در اوایل ماه جاری، سطح هشدار آتشفشان را به بالاترین سطح افزایش داد.

فعالیت‌های ایبو به دنبال مجموعه‌ای از فوران‌های آتشفشان‌های مختلف در اندونزی است که در "حلقه آتش" اقیانوس آرام قرار دارد و دارای ۱۲۷ آتشفشان فعال است.

سیل‌های ناگهانی و جاری شدن گدازه‌های سرد از کوه ماراپی، یکی از فعال‌ترین کوه‌ها در استان سوماترای غربی، به دنبال باران سیل آسا در ۱۱ مه چندین ناحیه مجاور را فرا گرفت و به مرگ بیش از ۶۰ نفر انجامید.

در هفته‌های اخیر، آتشفشان روانگ سولاوسی شمالی نیز فوران کرده و گدازه‌های رشته‌ای را به بیرون پرتاب کرده است. این فوران باعث شد مقامات بیش از ۱۲۰۰۰ نفر را در یک جزیره مجاور تخلیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما