شناسهٔ خبر: 66735281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی:

بخشی از بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن کاشمر در مسیر سیلاب است

جواد افتخاری

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از سایت ۱۸۸ هکتاری نهضت ملی مسکن این شهر که اخیراً کلنگ زنی آن انجام شده در مسیر سیلاب قرار دارد که باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در گفت و گو با ایسنا به بخشی از چالش‌های سایت ۱۸۸ هکتاری به عنوان بزرگترین سایت نهضت ملی مسکن کاشمر که تاکنون کلنگ زنی شده است اشاره کرد و افزود: باید هرچه زودتر چالش‌های موجود در سایت موجود رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از این سایت در مسیر سیلاب قرار دارد باید برای رودخانه، دیوار ساحلی اجرا شود در همین راستا آب منطقه‌ای باید هر چه زودتر مطالعات را انجام دهد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نباید با برخی کارها و تصمیمات هزینه‌های چند برابری به دولت تحمیل شود.

وی اجرای طرح اگو برای جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی را ضروری دانست و افزود: بیش از ۲۰۰۰ واحد دیگر غیر از این ۵۴۰۰ واحدی که در سایت ۱۸۸ هکتار کلنگ زنی می‌شود نیاز به الحاق محدوده داریم.

نیک‌بین قرار داشتن پروژه در حریم زندان جدید و فرودگاه فوق سبک کاشمر را از دیگر چالش‌های سایت ۱۸۸ هکتاری برشمرد و افزود: مشکل حریم زندان باید در کمسیون‌های مرتبط مطرح و رعایت شود.

وی در خصوص وضعیت زندان جدید کاشمر گفت: بیش از ۸۰۰۰ مترمربع بنا برای زندان جدید احداث و حتی سقف برخی بخش‌ها هم اجرا شده، اما سال‌هاست نیمه کاره باقی مانده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان به پول فعلی برای این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد: نیاز دارد راه و شهرسازی، اداره زندان و شهرداری در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی بیان کرد: تنها نهادی که می‌تواند این مکان را بسازد و برای شهر آورده داشته باشد شهرداری است، تاکنون با اعضاء شورای شهر، دادگستری، فرماندار و شهردار بیش از چندین جلسه در این خصوص داشته‌ایم.

نیک‌بین درست شدن وضعیت ورودی شهر کاشمر از وضعیتی که دارد را انتقال زندان از محلی که در حال حاضر قرار دارد دانست و گفت: زیبنده این شهر تاریخی و فرهنگی نیست که در ورودی آن زندان بنا شده باشد.

وی افزود: گرچه زیرسازی آن انجام شده اما ۲۵ هزار نفر در سایت ۱۸۸ هکتاری یعنی دو برابر جمعیت فعلی شهر خلیل‌آباد ساکن خواهند شد. باید تدبیری اتخاذ شود که معضلات زندان فعلی کاشمر را در این مکان نداشته باشیم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص مناطقی که شهروندان در آن‌ها ساکن شده‌اند اما هنوز داخل محدوده نیامده‌اند، گفت: در مناطقی مانند حسین‌آباد، نیلوفر، گلشن و گوهر علیرغم اینکه جمعیت قابل توجهی ساکن هستند و اعتراضات و تنش‌های اجتماعی بسیاری در این مناطق داریم الحاق به محدوده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ تا ۶ نفر از مدیران کل قبلی راه و شهرسازی به شهرستان سفر کرده‌اند و قرار بوده طی یک تا دو ماه انجام شود ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

نیک‌بین بیان کرد: مسکن در این شهر بسیار احداث شده اما برای الحاق به محدوده نیاز به پیگیری مسئولان شهرستان و حمایت مسئولان استان دارد.

انتهای پیام

نظر شما