شناسهٔ خبر: 66734206 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

هشداری که با هوس خوردن این خوراکی‌ها صادر می‌شود

صاحب‌خبر -

متخصصان علم تعذیه با توجه به خوراکی‌هایی که  شما هوس خوردن آن‌ها را می‌کنید، می‌توانند به شما بگویند بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد. ولع داشتن برای خوردن، بعضی اوقات شدید و حتی غیرقابل کنترل به نظر می‌رسد، اما همین اشتیاق برای خوردن برخی خوردنی‌ها یک هشدار و آلارم است که شما را متوجه کمبود مواد و املاح لازمی که بدن‌تان با آن مواجه است می‌کند.
میل شدید به خوردن شکلات: ولع زیاد برای مصرف شکلات تا حد زیادی می‌تواند نشانه کمبود «منیزیم» باشد. منیزیم یک ماده ضروری برای بدن است که به تنظیم عملکرد عضلات، سطح قند و فشارخون کمک می‌کند. در چنین وضعیتی خوردن آجیل و سبزیجات فکر خوبی به نظر می‌رسد.
میل به خوردن نان و پاستا: هوس و میل زیاد برای مصرف نان و پاستا تا حد بسیار قابل توجهی ناشی از کمبود پروتئین و همچنین نیتروژن در بدن است. برای رفع این نیاز ضروری، شما می‌توانید گوشت قرمز، لوبیا و ماهی چرب مصرف کنید.
میل به خوردن شیرینی‌ها: ولع داشتن برای خوردن خوراکی‌های قندی تا حد زیادی ناشی از کمبود کروم و فسفر در بدن است. در چنین موقعیتی باید خوردن کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها را در دستور رژیم غذایی خود قرار دهید. کروم و فسفر برای تامین انرژی، ترمیم سلولی و داشتن متابولسیم سالم مورد نیاز هستند. با مصرف مرغ، پنیر، انگور، سیب زمینی و تخم مرغ می‌توان کمبود این مواد را جبران کرد.
میل به خوردن سرخ‌‌شده‌ها: اشتیاق خوردن غذاهای روغنی یا سرخ شده نشان می‌دهد کلسیم بدن شما کاهش پیدا کرده است. شما می‌توانید با مصرف عدس، شیر و پنیر آن را جبران کنید. کمبود کلسیم در بدن می‌تواند به مشکلاتی مانند شکنندگی و نرم شدن استخوان‌ها منجر شود.
میل به خوردن خوراک شور: هوس داشتن برای غذاهای نمکی مانند چیپس و سایر تنقلات شور نشان دهنده کمبود کلرید و سیلیکون است. شما می‌توانید با خوردن ماهی پرچرب این نقیصه را جبران کنید. کلرید جزو مهمترین الکترولیت‌های خون محسوب می‌شود که به تعادل فشارخون و میزان مایعات داخل و خارج سلول‌ها کمک می‌کند. سیلیکون نیز به همان اندازه برای سلامتی مهم است چرا که باعث تقویت استخوان‌ها و رشد سلول‌های جدید در پوست، مو و ناخن‌ها می‌‎شود.

نظر شما