شناسهٔ خبر: 66734083 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

پولتان را برای روغن زیتون تصفیه شده یا بی بو هدر ندهید!

صاحب‌خبر -

روغن زیتون تصفیه شده

آیا شما هم به دنبال روغن زیتون اصل هستید اما از بوی آن خوشتان نمی‌آید؟ شما هم از خواص بی‌نظیر روغن زیتون شنیده‌اید اما مزه آن به دلتان نمی‌نشیند؟ بله ما ذائقه هایمان تغییر کرده و دنبال ساده کردن و بی‌مزه کردن خوراکی‌ها هستیم. این یک اشتباه بزرگ است. روغن‌ها یکی از اصلی‌ترین خوراکی‌های روزمره ما هستند و نمی‌توان به سادگی از انتخاب درست روغن گذشت.

کسی که تصمیم گرفته تا روغن زیتون مصرف کند، قطعاً از خواص بی‌نظیر آن برای سلامتی با خبر شده با به توصیه پزشک یا معتمدی دیگر، تصمیم به استفاده از روغن زیتون گرفته است. اما بعضی از افراد به دنبال، روغن زیتون بی‌بو هستند و این در حالی است ‌که نمی‌دانند در حال دور ریختن پول خود هستند. در ادامه خواهیم گفت که چرا حتماً باید روغن زیتون بابو و خالص استفاده کنید.

انواع روغن زیتون خوراکی را بشناسیم

روغن زیتون خوراکی در انواع مختلفی وجود داشته و بسته به نوع مصرف، باید یکی از آن را انتخاب کرد. البته دسته بندی‌های مختلفی برای انواع روغن زیتون نام برده می‌شود که در اینجا به انواع خوراکی آن می‌پردازیم.

فواید روغن زیتون بابو خالص (فرابکر)

روغن زیتون فرابکر

روغن زیتون فرابکر بابو به دلیل آنکه به روش پرس سرد در اولین پرس دستگاه به دست می‌آید و کاملاً خالص است و هیچ گونه افزودنی یا فرآیند شیمیایی روی آن صورت نگرفته، دارای تمام خواص مفید زیتون است این روغن توسط پزشکان برای سلامتی افراد نیز توصیه شده که روزانه در سبد غذایی گنجانده شود و هر روز میل شود.

روغن زیتون فوق بکر دارای بو و مزه بوده و به صورت خام و سرد یا به صورت استفاده برای پخت و پز و سرخ کردن نیز، مورد استفاده است.

روغن زیتون بکر نیز خواص مورد نظر را داراست اما به دلیل بالاتر بودن میزان اسیدیته در آن، کمتر از فرابکر، توصیه می‌شود.

چرا روغن زیتون تصفیه شده بی‌بو توصیه نمی‌شود؟

وقتی از فرآیند بی‌بو کردن روغن زیتون صحبت می‌کنیم، یعنی خواص اصلی روغن زیتون گرفته می‌شود و در اصل خودمان را گول زده‌ایم. برای اینکه بو و مزه روغن زیتون را از بین ببریم آن را وارد یک فرآیند شیمیایی می‌کنیم. این روغن ممکن است اسم روغن زیتون را داشته باشد اما بهتر است از آن استفاده نکنید و به جای آن از نوع فرابکر برای مصارف خوراکی استفاده کنید.

به همین دلیل است که می‌گوییم با خرید روغن زیتون بی‌بو پول خود را هدر داده‌اید چون خواص آن را دریافت نمی‌کنید در حالی که پول خواص آن را پرداخت کرده‌اید. این روغن به شما سلامتی را هدیه نمی‌دهد.

چطور با بوی روغن زیتون خالص کنار بیاییم؟

روغن زیتون بی بو

شما اگر می‌خواهید خواص روغن زیتون را دریافت کنید ولی از بوی آن خوشتان نمی‌آید، می‌توانید آن را سبزیجات معطر مخلوط کنید و مزه جدید این روغن را تجربه کنید. رزماری و فلفل پیشنهاد خوبی است که روغن را مدتی در آن قرار دهید تا بو و مزه روغن تغییر کند‌. با این روش خواص نیز کامل خواهد ماند و از بین نمی‌رود.

تفاوت قیمت انواع روغن زیتون

روغن زیتون فرابکر به دلیل دارا بودن تمام خاصیت موجود در خود، از قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع روغن زیتون‌ها برخوردار است و برای خرید آن باید پول بیشتری پرداخت کنید اما به این نکته توجه کنید که شما برای سلامتی خود خرج می‌کنید و قیمت روغن زیتون اگر بالاتر باشد این قطعاً ارزش خواهد داشت.

روغن زیتون بکر کمی ارزان‌تر است و این به دلیل کیفیت پایین‌تر آن است.

اما روغن زیتون تصفیه شده که به دلیل بی‌بو بودن طرفدارانی هم دارد، تفاوت قیمت زیادی با نوع فرابکر ندارد ولی خاصیت آن از بین رفته و این به معنای هدر رفتن پول شماست. شما باید پول روغن زیتون اصل را بدهید اما یک روغن بی‌بو و خاصیت تحویل بگیرید. پیشنهاد ما بازنگری در انتخاب روغن زیتون مصرفی‌تان است.

کدام فروشگاه برای خرید روغن زیتون اصل مطمئن‌تر است؟

فروشگاه‌های مختلفی در سطح شهر یا در فضای مجازی در حال فروش روغن زیتون هستند اما یک فروشگاه معتبر که تخصصی در این زمینه فعالیت دارد، فروشگاه زیتون ۰۱۳ است که محصول اصل خود را با ضمانت در وب سایت خود به آدرس www.olive013.com به فروش می‌رساند. برای ثبت سفارش کافیست یه این سایت سر بزنید و محصول را درب منزل تحویل بگیرید. اگر در مورد خرید روغن زیتون عمده سوالی داشتید با شماره فروشگاه ۰۹۹۳۴۰۰۴۳۱۱ تماس بگیرید.

نظر شما