شناسهٔ خبر: 66733907 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تقدیر از دو دانشجوی غیرایرانی در موضوع فلسطین

در سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، از دو دانشجوی غیر ایرانی و یا فعال در جنبش دانشجویی جهانی در موضوع فلسطین تجلیل می شود.  

صاحب‌خبر -

تجلیل از ۲ دانشجوی غیرایرانی در موضوع فلسطین در سیزدهمین تندیس فداکاری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، جمال رحیمیان، در جلسه شورای سیاستگذاری سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان جهاد دانشگاهی تهران گفت: دبیرخانه ۳ سهمیه دارد که امسال با توجه به وقایع غزه و بر اساس پیشنهاد رئیس جهاد دانشگاهی مبنی بر بین‌المللی کردن این آیین مقرر است ۲ دانشجوی فداکار در حوزه جهان اسلام و یا فعال در جنبش دانشجویی در جهان معرفی و تجلیل شوند.
دبیر سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران ادامه افزود: این رویداد «فرهنگی – دانشجویی» از دوره پنجم تاکنون بدون وقفه برگزار شد، اما در سال ۱۴۰۰ به‌علت همه‌گیری کرونا برگزاری آن به تعویق افتاد.

فعالیت‌های فرهنگی دشوار، اما شدنی 
وی، کار فرهنگی را کاری دشوار، اما شدنی عنوان و تصریح کرد:، چون فعالیت‌های فرهنگی با انسان با همه پیچیدگی‌ها و توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های روحی و عاطفی سر و کار دارد، سخت و دشوار است.
دبیر سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، با استناد به آیه ۳۲ سوره مبارک مائده احیاء یک انسان احیاء یک جامعه است، در ادامه افزود: با کار فرهنگی افراد احیاء می‌شوند که با لطف شما این کار فرهنگی ۱۲ دوره را با موفقیت پشت سر گذاشته است؛ و قریب به ۶۰۰ فرد، شخصیت و گروه دانشجویی فداکار معرفی و تجلیل شدند.
رحیمیان افزود: آغاز روند اجرایی این رویداد با رونمایی از پوستر و انتشار فراخوان است.
معرفی ۲ برابر سهمیه تعیین‌شده دانشجو، شخصیت و یا گروه‌های دانشجویی فداکار به شورای انتخاب
وی با بیان این‌که طبق نظرات پیشین اعضای شورای سیاستگذاری هر دستگاهی می‌تواند استاد یا شخصیت فداکاری را برای تجلیل معرفی کند، در ادامه توضیح داد: طبق روال سنوات قبل نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند تا ۲ برابر سهمیه و ظرفیت تعیین‌شده برای آنها فرد، شخصیت و یا گروه دانشجویی فداکار به شورای انتخاب معرفی کنند که در این شورا با حضور نمایندگان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها بحث و بررسی می‌شود.
در ادامه ابوذری‌فر، نماینده معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: برای معرفی و تجلیل از افراد و گروه‌های دانشجویی فداکار واقعی باید دیگران آنها را معرفی کنند.
رحیمیان گفت: شناسایی فرد، شخصیت و گروه‌های دانشجویی فداکار از ۳ مسیر خوداظهاری، معرفی از طریق بستگان و یا دستگاه‌های مربوطه است. در شیوه خوداظهاری و بقیه موارد رزومه افراد در شورای انتخاب بررسی می‌شود.
در پایان با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عضو دبیرخانه آیین تندیس ملی فداکاری از پوستر «فراخوان سیزدهمین آیین» رونمایی شد.

نظر شما